تراز منفی عملیات اتکایی صنعت بیمه ایران

2016-11-07 05:07:46

آیین - ابراهیم کاردگر، مدیرعامل بیمه آسیا در پانل تخصصی بیمه «تحریم و بیمه‌های اتکایی» گفت: طبق آمار سالنامه‌های منتشره از سوی بیمه مرکزی ایران در عملیات اتکایی، همواره تراز ایران منفی بوده است؛ یعنی صنعت بیمه ایران بیش از آنکه ریسکی از خارج کشور بپذیرد، ریسک‌های خود را واگذارکرده است.

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین و به نقل از ایسنا کاردگر در پانل تخصصی اینوکس 2016 با یادآوری اینکه ایران طی سال‌های تحریم با تشکیل کنسرسیوم و صندوق ویژه تحریم‌ها توانست ریسک‌ها را کنترل کند و تراز بیمه‌های اتکایی مثبت شد، افزود: اما نگهداری ریسک در داخل کشور به صلاح نیست و ما باید ریسک‌های بزرگ را به خارج از کشور منتقل کنیم و در زمان حوادث با استفاده از ارزهای خارجی خسارات سنگین را جبران کنیم.
او نقش بیمه‌های اتکایی را در مقابله با سوخت ملی حیاتی دانست و گفت: با استفاده از واگذاری‌های اتکایی، صنعت بیمه می‌تواند از سوخت سرمایه‌های ملی جلوگیری کند.
کاردگر بر توجه ویژه به تحریم‌های چندلایه‌ای تاکید کرد و گفت: برخی از تحریم‌ها چندلایه‌ای است؛ یعنی شما یک لایه را که بردارید در لایه سوم گیر می‌کنید، باید بسیار بادقت مسیر را طی و قرارداد را تنظیم کرد تا در نهایت عواقبی برای کشور نداشته باشد.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.