سريع ترين بازار بيمه در جهان در سراشيبي كاهش سودها

2016-11-07 05:27:01

آیین - صنعت بيمه در چين هرچند طبق گزارش ها شتاب سريعي دارد اما اكنون شركت هاي بيمه در اين كشور از كاهش سودهاي خود گله مي كنند.

به‌ گزارش سایت تحلیلی خبری آیین به نقل از صنعت بیمه؛ بیزینس اینشورنس نوشت: طبق گزارش كميسيون قانونگذاري صنعت بيمه در چين، كاهش در بازده سرمايه گذاري ها باعث كاهش سود شديد بيمه گران چيني شده است.

بر اساس اين گزارش، سود اين شركتها از ماه ژانويه تا ماه سپتامبر با كاهش 35.7 درصدي به 156.96 ميليارد يوآن (23.09 ميليارد دلار) رسيده است.

"داون هايژائو" معاون بخش اطلاعات آماري در اين كميسيون در اين باره گفت: بازده سرمايه ها سال به سال با كاهش 19 درصدي به 482.9 ميليارد يوآن (71.04 ميليارد دلار) در اين بازه زماني رسيده است.

در گزارش اين كميسيون همچنين آمده است، سود بخش بيمه عمر نيز با كاهش شديدي 47 درصدي به 82 ميليارد يوآن رسيده است كه در تاريخ چين تاكنون بي سابقه بوده است.

طبق گزارش ها، دارایی های مدیریت شده توسط شرکت های بیمه در کمتر از چهار سال دو برابر شده و به بیش از ۱۳.۹ تریلیون یوان معادل ۲.۱ تریلیون دلار رسیده است.

اين در حالي است كه درآمدهای حاصل از فروش بيمه نامه ها به سرعت رشد داشته و در سه ماه نخست ۲۰۱۶ میلادی ۴۲ درصد افزایش یافته است. همچنين طی شش ماه گذشته، این شرکت ها ۲ میلیون نفر به نیروی فروش خود افزوده اند و اکنون بیش از ۷.۲ میلیون نفر را استخدام کرده اند که نسبت به اوایل سال گذشته ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

كارشناسان مي گويند، شركت هاي بيمه در چين با چالش هاي مانند كاهش نرخ بهره مواجه هستند؛ آن هم در شرايطي كه كاهش رشد در بازار سهام اين كشور باعث شده تا بازده سرمايه گذاري ها نيز كاهش پيدا كند.

در شرایط کنونی دولت چين تقریبا یک سوم هزینه‌های درمانی را تقبل میکند و شرکت های بیمه نیز کمتر از یک دهم هزینه ها را، بنابراین مردم چین باید حدود نیمی از هزینه های درمانی را خودشان بپردازند. این هزینه سنگینی به خصوص برای افراد مسن است.

چین همین طور قوانین ورشکستگی و پرداخت بدهی را نیز اصلاح کرده است که این اقدام شرکتهای بیمه را مجبور كرده تا روش فعالیت خود را تغییر دهند. اکنون شرکت های بیمه باید بر اساس معیارهای بازارهای توسعه یافته برای تامین سرمایه اقدام کنند. اما دوران اوج گسترش سریع این شرکت ها به پایان رسیده است.

در گزارش كميسيون قانونگذاري چين تاكيد شده است كه درآمد كل حق بيمه در چين در 9 ماه نخست سال جاري به 2.52 تريليون دلار رسيده كه اين رقم از ميزان كل درآمد به دست آمده در سال 2015 بيشتر بوده است.

طبق اين گزارش، در چين همچنان شركت هاي داخلي بر بازار بيمه مسلط هستند و شركت هاي خارجي تا پايان ماه سپتامبر پنج درصد از ميزان كل درآمدها را به خود اختصاص داده اند.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.