کاهش سود دومین بیمه گر بزرگ اتکایی جهان

2016-11-09 07:22:49

آیین - دومین شرکت بزرگ بیمه اتکایی جهان از کاهش سود خود در سال جاری میلادی خبر داد.

به‌ گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل از صنعت بیمه؛ منا اینشورنس ريويو نوشت:  "سوئیس ری" یکی از بزرگترین شرکتهای بیمه اتکایی در اروپا و از قدیمی ترین شرکت های بیمه در جهان اعلام کرد که سود خالص این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در قیاس با سال گذشته در همین بازه زمانی، با 14 درصد کاهش به 1.2 میلیارد دلار رسیده است.

به گفته این شرکت عمده ترین دلیل این کاهش سود، چالش های کنونی و خسارت های هنگفت در بخش کشاورزی اروپاست.

در بیانیه این شرکت آمده است، سود خالص در بخش بیمه اموال و تلفات با 32 درصد کاهش به 678 میلیون دلار رسیده است و وقوع خسارت ها در بخش کشاورزی، توسعه کُندتر و بازار نرم از عمده ترین دلایل این کاهش است.

این در حالی است که میزان دریافت حق بیمه های خالص با 12.5 درصد افزایش به 4.6 میلیارد دلار رسیده است و ضریب ترکیبی این شرکت نیز از 87.9 درصد به 77.7 درصد کاهش داشته است.

در همین حال، بخش همکاری های سوئیس ری نیز اعلام کرد که سود خالص آن از سال گذشته با 6.7 درصد افزایش به 95 میلیون دلار رسیده است که این خبر خوبی برای این گروه بیمه ای است. میزان دریافت حق بیمه های خالص در این بخش نیز با 7.3 درصد افزایش به 854 میلیون دلار رسیده و نسبت سود ترکیبی نیز از 90.1 درصد در سال گذشته در این مجموعه به 94.7 درصد رسیده است.

"دیوید کول" مدیر اجرایی دفاتر سوئیس ری در این باره گفت: حتی در شرایط بد و دشوار اقتصادی ما در حال سرمایه گذاری در تجارت مان هستیم و هیچ گاه تحقیقات و توسعه را فراموش نخواهیم کرد.

شرکت بیمه اتکایی سوئیس ری (Swiss Re) قدیمی ‌ترین شرکت بیمه از این نوع و یکی از بزرگترین شرکت ‌های بیمه دنیا است. این شرکت که در سال 1863 تاسیس شده و اکنون 152 سال سابقه فعالیت دارد، به دلیل فعالیت ‌های بین ‌المللی و اعتبار بیمه‌ ها در جهان زبانزد است. بخش اصلی فعالیت این شرکت در انتقال ریسک، تامین مالی برای ابقای ریسک و مدیریت سرمایه است. سوئیس ری بیش از 70 دفتر در 30 کشور جهان دارد.

پیش از این در گزارش ها آمده بود که سوئیس ری به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های بیمه در جهان در سال گذشته میلادی حدود 35.7 میلیارد دلار درآمد داشته است و سود آن نیز به 4.597 دلار رسیده است. بر اساس گزارش ها، میزان دارایی های این شرکت تا پایان سال 2015، 196.135 میلیارد دلار بوده است.

سوئیس ری در سرتاسر جهان حدود 12 هزار و 767 کارمند دارد و در تمامی بخش های صنعت بیمه از جمله بیمه اتکایی، بیمه عادی و مدیریت دارایی ها فعال است.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.