میزان خسارت ماهواره "عامس6" به رقم 196 میلیون دلار رسید

2016-11-09 12:29:37

آیین - انفجار ماهواره مخابراتی اسرائیل به شرکت های بیمه 196 میلیون دلار خسارت وارد کرد.

 به‌ گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل از صنعت بیمه؛ وب سایت آرتمیس نوشت: منابع مطلع در بازار بورس تل آویو اعلام کردند که انهدام ماهواره "عاموس 6" خسارت عظیمی را به وجود آورده است و اما میزان خسارت ها کمتر از پیش بینی های اولیه است.

پس از انفجار این ماهواره کارشناسان تخمین زدند که این رویداد بین 260 تا 300 میلیون دلار به شرکت های بیمه عادی و اتکایی خسارت وارد می کند اما اکنون میزان خسارت ها به رقم 196 میلیون دلار رسیده است.

راکتی با نام "فالکون 9" که برای حمل ماهواره مخابراتی اسرائیل در نظر گرفته شده بود در مرکز فضایی "کنتاکی" در ایالت "فلوریدا" منفجر شد. فالکون 9 ساخته شرکت خصوصی "اسپیس ایکس"بود. عاموس 6 نام ماهواره اسرائیلی بود که در این انفجار به طور کامل تخریب شد. این ماهواره توسط صنایع هوافضای اسرائیل ساخته شده بود و قرار بود برای ماموریتی 16 ساله به فضا فرستاده شود.

شرکت فیسبوک در این پروژه 195 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده بود و قصد داشت با پرتاب این ماهواره، مناطق دورافتاده آفریقا را تحت پوشش اینترنت قرار دهد. اما انفجار موشک فالکون 9 و به دنبال آن انهدام ماهواره عاموس 6، ضربه سختی به پروژه مشترک فیسبوک و صنایع هوایی اسرائیل وارد کرد.

به نوشته روزنامه اسرائیلی جروزالم پست، هدف از پرتاب این ماهواره کمک به شبکه اجتماعی فیس بوک، ایجاد ارتباط اینترنتی برای آفریقا و ارائه خدمات تلویزیونی به رسانه‌های متقاضی در اروپا و خاورمیانه بود. ابتدا قرار بود ماهواره عاموس 6 در ماه جولای به فضا پرتاب شود اما این برنامه پرتاب به ماه اوت موکول شد.

اکنون شرکت اسپیس پذیرفته است با دریافت 196 میلیون دلار از سوی شرکت بیمه به رسیدگی به این پرونده پایان دهد. گفتنی است که این پروژه از سوی شرکت بیمه "لویدز لندن" بزرگترین شرکت بیمه اتکایی جهان حمایت می شده است.

طبق گزارش ها، در حال حاضر اسرائیل سه ماهواره غیرنظامی فعال و هشت ماهواره نظامی در مدار اطراف زمین دارد.

دسته بندی:
حوادث

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.