سوال117/ علت اينكه در كلوز ماموريت خارج از كارگاه حتما بايد اسامي اعلام شود چيست؟

2016-11-16 14:56:23

آیین- آشنایی با بیمه های مسئولیت و حوادث، از ایجاد مشکلات و گرفتاری در روند فعالیت های روزمره جلوگیری می کند.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، آگاهی و کسب شناخت در مورد شرایط قانونی و آشنایی با آیین نامه ها، از ایجاد خطاهای قانونی و حرفه ای جلوگیری می کند. در ادامه سوالی در باره این نوع اتفاقات و حوادث قابل مشاهده است . این سوال را شهرام تجزیه چی مشاور و مربی کسب و کار بیمه پاسخ می دهد.

 

سوال1: علت اينكه در كلوز ماموريت خارج از كارگاه حتما بايد اسامي اعلام شود چيست؟

سوال 2: ايا در بيمه نامه با نام هم بايد براي اين كلوز اسامي ارسال شود توسط بيمه گذار؟

سوال3: براي كارفرمايي كه ٢٥٠ پرسنل را در بيمه نامه بي نام ميخواهد بيمه مسيوليت نمايد و تعداد خسارت در طول مدت بيمه براي ٤ نفر در نظر گرفته شده است. از طرفي ٨٠ درصد پرسنل در حين ماموريت هستند. و تمامي براي ارسال اسامي براي كلوز فوق ندارد راهكار پيشنهادي حضرتعالي چيست.؟

يعني نمي خواهد هر ماه ليست حدف و اضافه و يا پرسنل در حال ماموريت را به بيمه ارسال كند. صرفا دليلش هم جلوگيري از عمليات اداري است

 

پاسخ : به طور کلی برای کنترل ریسک در بیمه ی مسئولیت کارفرما یا باید نام اشخاص اعلام شود یا محدوده ی کار

۱- با توجه به لزوم کنترل ریسک وقتی یکی از کارکنان از محدوده ی کارگاه خارج می شود باید نام شخص، مقصد و مدت ماموریت اعلام شود.

 

۲- اگر نوع کار ایجاب کند کارکنان همیشه در سفر باشند- مانند رانندگان کامیون یا تعمیرکاران لوازم خانگی- اعلام اسامی و نوع شغل کافی است. اگر ماهیت شغل مستلزم خروج مداوم از محل نباشد برای ماموریت باید مشخصات مامور و ماموریت به بیمه گر اعلام شود.

 

۳- با توجه به این که محدوده ی کارگاه مشخص نیست لازم است اسامی اعلام شود. نمی توان هر کسی در هر جایی را تحت پوشش قرار داد. چنین ریسکی قابل کنترل نیست.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.