"بازار ضعیف"؛ تهديد بزرگ بيمه گران در خاورميانه

2016-11-16 07:50:31

آیین - با پايان گرفتن بازار ضعیف در خاورميانه، شركت هاي بيمه مي توانند شاهد روزهاي بهتري باشند.

 به‌ گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل از صنعت بیمه؛ منا اینشورنس ريويو نوشت:  مراسم افتتاحيه همايش بيمه‌دردوبي، بر اين نكته تاكيد شد كه اگر شرايط "بازار ضعیف" (soft marke) پايان يابد، شركتهاي بيمه اتكايي در خاورميانه نگران كمتري خواهند داشت اما آنان بايد بيش از گذشته بر خلاقيت و نوآوري متمركز شوند.

"فريد لطفي" مديركل انجمن بيمه امارات در اين همايش گفت كه اگرچه بيمه گران اتكايي اكنون براي مشتريان خود بيش از گذشته ارزش قائل مي شوند اما انتخاب راه حل هاي منحصر به فرد مي تواند هم براي آنان و هم براي مشتريانشان مناسب باشد. همچنين هم بيمه گران اتكايي و هم كارگزاران بيمه بايد براي پيشبرد تجارت هايشان برنامه هاي استراتژيك در نظر بگيرند.

"بازار ضعیف" بازاری که در آن شمار فروشندگان بیش از خریداران است و این امر می تواند کاهش سریع قیمت ها را موجب گردد. جایی که تعداد فروشندگان بالقوه از خریداران بیشر است جوی را ایجاد می کند که سقوط سریع قیمت در آن محتمل است.

طبق گزارش ‌هاي منتشر شده،‌ بحران مالي در خاورميانه در سال جاري ميلادي هر روز نسبت به گذشته وخيم تر مي شود به عنوان مثال، تا كنون 35 سرمايه دار مطرح عربستاني در موقعيت نيمه ورشكسته قرار گرفته‌اند كه حاكي از عمق بحران موجود در فضاي اقتصادي كنوني منطقه میباشد. به غير از عربستان سعودي ديگر كشورهاي عرب منطقه هم با چالشهاي متعددي دربازارهاي اقتصادي شان مواجه شدند و اكثر بازارهاي بورس عرب منطقه به طور ميانگين هفت درصد كاهش ارزش بورس را تجربه كردند كه اين روند كاهشي كماكان ادامه دارد.

بنا به ديدگاه‌هاي منتشر شده از سوي بسياري از كارشناسان مسائل اقتصادي، اقتصاد خاورميانه در شرايط كنوني از دو منظر تحت تاثيربحران مالي جهاني قرار گرفته است كه عبارت هستند از كاهش محسوس اعتبار دلار، كاهش شديد بهاي نفت در بازارهاي جهاني.

همچنين "سلمان جفري" رئيس بخش توسعه اقتصادي در مركز بين‌المللي مالي دوبي نيز در اين همايش گفت كه صنعت بيمه بايد در مرحله نخست دريابد كه چگونه از اين دوران به سلامت و موفقيت عبور كند. او ادامه داد كه "تغييرات در حال آمدن نيستند؛ بلكه اكنون در مركز اين تغييرات" هستيم.
اين كارشناس بيمه بر اين باور است،‌ فعالان صنعت بيمه بايد به اين بازار متفاوت به گونه اي ديگر بنگرند و با ارائه محصولاتي مانند در زمينه ريسكهاي سايبري و خطوط هاي مختص مشتريان به بازار و مناطق جديد دست يابند؛ اين تنها راه حلي است كه اكنون مي توان بر آن متمركز شد

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.