بیمه در غُل و زنجیر بلاکچین

2016-11-19 07:51:06

آیین - در طی چند سال گذشته درباره توانایی فناوری بلاکچین برای تبدیل صنعت خدمات مالی و فراتر از آن، مذاکرات بسیار زیاد، گزارشات معتبر و مناظرات جالبی وجود داشته است. مجمع جهانی اقتصاد، بلاکچین را به عنوان یکی از ۶ تحول بزرگ اقتصادی شناسایی کرده است.

به‌ گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل از ریسک نیوز؛ بانکینگ تک نوشت: در طی چند سال گذشته درباره توانایی فناوری بلاکچین برای تبدیل صنعت خدمات مالی و فراتر از آن، مذاکرات بسیار زیاد، گزارشات معتبر و مناظرات جالبی وجود داشته است. مجمع جهانی اقتصاد، بلاکچین را به عنوان یکی از 6 تحول بزرگ اقتصادی شناسایی کرده است.

اما تنها چیزی که در حال حاضر مشخص است، این است که هنوز برای اینکه جنبه های استفاده آن تکمیل و متغیرهای نظارتی آن یا موانع مشخص شود و همچنین موسسات و کارمندان درباره این فناوری و توانایی آن آموزش داده شوند، کار زیادی در پیش است. تا همین اواخر، اکثر بحث ها و آزمایش ها روی بانکداری متمرکز شده بودند.

شاید به طور غیر منصفانه ای، همیشه بخش های تکنولوژی دیرتر شناخته می شوند. از این رو، شرکت های بیمه در حال حاضر نگاه جدی به سمت فناوری بلاکچین اتخاذ کرده اند و اینکه این فناوری چگونه می تواند کارایی صنعت را در برخی حوزه های کلیدی بهبود بخشد. اطلاعیه های اخیر درباره پیشگامی بلاکچین در صنعت بیمه (B3i) و همچنین در گروه تجارت لندن نشان می دهد که تحقیق و پژوهش درباره کاربرد این فناوری به سرعت در میان صنعت بیمه و زنجیره ارزش بیمه ای نفوذ کرده است.

قطعاً استارت آپ ها در حال وارد کردن فناوری برای تولید محصولات و خدمات هستند که راهکار مبتنی بر بلاکچین را به صنعت بیمه ای و بیمه اتکایی ارائه می دهند. بعنوان نمونه قراردادهای هوشمند پتانسیل این را دارند که تغییر شکل سیستم ها و پشتیبانی خودکار فرآیند مطالبات را انجام دهند. در نتیجه هم در هزینه های شرکت بیمه صرفه جویی می شود و هم به طور ویژه، تجربیات بهتری برای مشتریان به ارمغان می آورد. خودکار بودن سیستم به مشتری این اطمینان را می رساند که پرداخت مطالبات یا پرداختی های خاص دیگر نیاز به تصمیمات شرکت بیمه ندارد و می توانند از آغاز ، به طور خودکار به صورت قرارداد انجام گیرد .

این فرصت برای کاهش کلاه برداری، بر یک بنیان گسترده و دائمی ساخته شده است که در فناوری جاسازی شده و توانسته است به جای واکنشی بودن، آن را پویا تر و محرمانه تر کند. فناوری بلاکچین زیرساخت مناسبی برای بهبود امنیت سایبری ایجاد می کند. کاهش هزینه ها و بهبود وضعیت امنیتی، انگیزه روشنی برای یک صنعت بیمه ای است که امروزه با چالش های هزینه های بالا، نرخ پایین سود و تهدید در حال رشد از فناوری های جدید دیگر در فضای بیمه است.به هر حال چالش ها و موانع باقی می مانند، اما حداقل تغییرات سازمانی در داخل و در بین شرکت های بیمه نیاز است

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.