رئیس پژوهشکده بیمه: همایش بیمه و توسعه با محور بازار برگزار می‌شود2500 فعال بيمه‌اي داخلي و خارجي روز 13 آذر در برج ميلاد گرد هم مي‌آيند

2016-11-27 06:08:25

آیین - دكتر صفري رييس بیست و سومین همایش داخلی و نهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه برنامه هاي اين همايش را تشريح كرد.

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل از روابط عمومي پژوهشكده بيمه امیر صفری رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به برگزاری بیست و سومین همایش ملی و نهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه در روز سیزده آذرماه همزمان با روز ملی بیمه، اظهار داشت: این همایش با عنوان «کارکردها و سازوکارهای بازار در صنعت بیمه» که موضوع آن در اختتامیه همایش سال گذشته مورد توافق قرار گرفت، برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: سابقا بازار محلی برای تقابل عرضه و تقاضا به منظور رفع نیازهای طرفین محسوب می‌‌شد، اما با توسعه ارتباطات و رشد تکنولوژی ، بازار از ماهیت مکانی خارج شده، مفهوم سنتی خود را از دست داده و تبدیل به مکانیزمی برای تنظیم فعالیت‌های اقتصادی شده است.
صفری با بیان اينكه بازار به شرط وجود رقابت سالم و سازنده در بالاترین حد خود از کارایی قرار دارد،افزود :بازار کارآ به بهبود کارکرد بازار منجر خواهد شد.
وی ادامه داد: ما از طریق این همایش می‌خواهیم بدانیم آیا مکانیزم‌های بازار در صنعت بیمه به درستی عمل می‌کند؟ آیا رقابت به بهترین شکل وجود دارد؟ نوآوری و تنوع در صنعت بیمه مشاهده می‌شود؟ و به طور کلی می‌خواهیم میزان کارآمدی و اثربخشی بازار بیمه را در کشور بسنجیم.
به گفته صفری این همایش با حضور 2500 نفر از دست‌اندرکاران صنعت بیمه و دانشگاهیان با 5 هدف شامل «بررسی تازه‌ترین یافته‌های علمی در صنعت بیمه»، «دسترسی به پیشنهادات کاربردی برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در صنعت بیمه»، «تاثیرگذاری در صنعت بیمه با سیاست‌های فرا و درون صنعتی»، «گردهمایی علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران صنعت بیمه که منجر به آشنایی بیشتر دانشگاهیان و فعالان صنعت می‌شود» و سرانجام« فراهم سازی امکان ملاقات هیات‌های داخلی و هیات‌های خارجی که می‌خواهند به تفاهم‌هایی برای سرمایه‌گذاری و امکان امضای قراردادهای تجاری برسند» برگزار می‌شود.
رئیس همايش بیمه و توسعه در این نشست محورهای همایش که به تایید کمیته سیاست‌گذاری و پژوهشکده بیمه رسیده است را نیز « فضای کسب و کار در صنعت بیمه»،« تحلیل ساختارهای بازارهای مستقیم و اتکایی»،« قیمت‌گذاری در بازار»، « نوآوری در محصولات بیمه‌ای»،« تعامل‌ با دیگر بازارهای مالی» و« ورود بیمه‌گران خارجی » عنوان کرد و افزود: در اين همايش پنل‌های تخصصي در 5 سالن همايش به طور همزمان برگزار مي‌شود.
صفری تاکید کرد: بازار بیمه و رقابت در صنعت بیمه مهمترین محور همایش امسال است که میزگردهایی در این خصوص برگزار می‌شود.
به گفته وی پرفسور هنری لوبژه از دانشگاه ژنو و الکساندر آنكل رييس اجرايي شركت ارگو دو سخنران كليدي اين همايش هستند.
صفری افزود: از 129 مقاله دريافتي ،16 مقاله برای ارائه در این همایش مورد تایید قرار گرفته که چهار مقاله به زبان انگلیسی است و در پایان از سه مقاله برتر تقدیر خواهد شد. 17 مقاله هم بصورت پوستری ارائه می‌شود.
وی شرکت‌کنندگان خارجی این همایش را از کشورهاي آلمان،انگلستان لبنان،‌سوييس، بلژيك، فرانسه، ژاپن و سایر کشورها عنوان کرد.
رئیس پژوهشکده بیمه اضافه کرد: همچنین در روز چهاردهم همایش با حضور پرفسور لوبژه همایش اوراق بهادارسازی ریسک‌های بیمه‌ای در پژوهشکده بیمه برگزار خواهد شد.
گفتني است اين همايش با حضور خبرنگاراني از رسانه‌هاي كشورهاي فرانسه، روسيه ، آذربايجان، لوگزامبورگ، انگلستان، لبنان و امارات پوشش داده مي شود.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.