سوال127/ در صورت وجود پوشش نقص عضو در بیمه عمر و ایجاد نقص عضو در اثر حادثه برای بیمه گذار، شرکت بیمه به چه میزان غرامت پرداخت می کند؟

2016-11-27 16:02:00

آیین- آشنایی با قوانین و مقررات و شرایط بیمه نامه ها، از ایجاد برخی مشکلات و گرفتاری در روند فعالیت های روزمره جلوگیری می کند.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، آگاهی و کسب شناخت در مورد شرایط قانونی و آشنایی با آیین نامه ها، از ایجاد خطاهای قانونی و حرفه ای جلوگیری می کند. در ادامه سوالی درباره بیمه های زندگی قابل مشاهده است. این سوال را شهرام تجزیه چی مشاور و مربی کسب و کار بیمه، پاسخ می دهد.

 

سوال: اگر فردی پوشش نقض عضو در بیمه عمر به مبلغ 5 میلیون تومان باشد و در حادثه ای نصف بند انگشت دستش را از دست دهد و کارشناسان 5 درصد غرامت تعیین کرده باشند آیا این درصد از مبلغ 5 میلیون محاسبه می شود یا اینکه از دیه کامل محاسبه شود ؟

پاسخ: پوشش نقص عضو در بيمه ي زندگي نوعي بيمه ي حوادث است و از قواعد اين نوع تبعيت مي كند. آيين نامه ي 84 قواعد بيمه هاي حوادث را بيان كرده است. در بند ب قسمت 2 ماده 10 اين آيين نامه، غرامت نقص عضو دائم جزئي بر مبناي درصدي از سقف تعهد بيمه گر مشخص شده است. پس ملاك محاسبه ي غرامت نقص عضو دائم جزئي همان سرمايه ي بيمه نامه است .

در سوال شما اين سقف 5 ميليون تومان است و 5 درصد تعيين شده معادل 250 هزار تومان خواهد بود.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.