سوال128/ کارگری پس از 3 ماه از وقوع حادثه وآسیب، در کارگاه، از کارفرماشکایت می کند، آیا شرکت بیمه خسارت را پرداخت می کند؟

2016-11-27 16:10:38

آیین- آشنایی با بیمه های مسئولیت و حوادث، از ایجاد مشکلات و گرفتاری در روند فعالیت های روزمره جلوگیری می کند.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، آگاهی و کسب شناخت در مورد شرایط قانونی و آشنایی با آیین نامه ها، از ایجاد خطاهای قانونی و حرفه ای جلوگیری می کند. در ادامه سوالی در باره بیمه مسولیت قابل مشاهده است . این سوال را شهرام تجزیه چی مشاور و مربی کسب و کار بیمه پاسخ می دهد.

 

سوال: کارگر سه ماه پیش بر اثر وقوع حادثه در کارگاه آسیب می بیند و بعد از گذشت سه ماه از کارفرما برای دریافت غرامت شکایت کرده است .آیا با توجه به اینکه کارفرما در زمان وقوع حادثه اعلام خسارت نکرده است آیا بیمه خسارت پرداخت می کند؟

 

پاسخ : در ماده ي 7 آيين نامه ي  80 بيمه گزار موظف شده است ظرف 5 روز از تاريخ حادثه و اطلاع خود از ادعاي كاركنان، بيمه گر را مطلع سازد. تاريخ شروع اين مهلت از زمان اطلاع بيمه گزار از ادعا بر عليه خود مي باشد. ماده ي 25 مهلت نهايي اعلام خسارت را دو سال پس از اتمام مدت اعتبار بيمه نامه ذكر كرده است يعني خساراتي كه در مدت اعتبار بيمه نامه واقع شده اند و بعد از دو سال از تاريخ انقضاي بيمه نامه اعلام شوند قابل پرداخت نخواهند بود.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.