در حق بیمه تولیدی شخص ثالث بیست و پنج درصد از خسارت عقبیم

2016-12-03 09:48:29

آیین - رئیس کل بیمه مرکزی در بیست و سومین همایش بیمه و توسعه عنوان کرد:در حق بیمه تولیدی شخص ثالث 25 درصد از خسارت عقبیم.

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل از ریسک نیوز ، رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در ده سال گذشته حق بیمه شخص ثالث 15.5 درصد رشد داشته در حالیکه تعهدات جانی با رشد 20.5 درصدی همراه بوده است گفت: مفهوم کلی ان است که در حق بیمه تولیدی شخص ثالث 25 درصد از خسارت عقب تر هستیم.همتی در سال جاری طبق امار موجود 25 درصد حق بیمه از خسارت پرداختی عقب است

همتی با اشاره به اینکه در سال جاری پیش بینی می شود رقم حق بیمه به 10 هراز میلیارد برسد اذعان داشت: با این حساب در سال جاری 2500 میلیارد تومان از خسارت پرداختی عقب خواهیم بود و سوال اینجاست که چه کسی باید این تعهدات را جبران کند.

به گفته وی در تصمیم گیری در خصوص رشته ثالث عوامل و نهاد های مختلفی دخیل هستند در حالیکه با وجود کسری ها در حق بیمه  ، خسارت پرداختی بالاست در این راستا انتظار می رود دولت به صنعت بیمه نگاه اقتصادی _ اجتماعی داشته باشد.

وی با بیان اینکه عوارض پرداختی به چالش بزرگ در صنعت بیمه تبدیل شده است اذعان داشت:میانگین عوارض پرداختی در صنعت 14 درصد است در حالیکه شرکتهای بیمه بر اساس ترازنامه های اعلامی بالغ بر 3 درصد سود نشان داده اند این در حالی است که شرکتها مالیات بر سود هم پرداخت می کنند.

 
صنعت بیمه 14 درصد مالیات و عوارض پرداخت می کند و سود شرکتهای بیمه ۳ درصد حق بیمه است که این تناسب ندارد و به صنعت بیمه آسیب میزند. من از نمایندگان مجلس محترم میخواهم برای رفع این مشکل تدبیری بیاندیشند

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.