وظابف جدید بیمه ایران تعریف شد / اصلاح عوارض پرداختی در صنعت بیمه / حذف مالیات بر ارزش

2016-12-03 10:08:11

آیین -  وعده های دوباره وزیر اقتصاد در بیست و سومین همایش بیمه و توسعه ، طبق برنامه ریزی بیمه ایران باید بیمه نامه های جدیدی که با ریسک های بالاتری همرا ه است را در ابتدا بپذیرد و سپس سایر شرکتهای بیمه خصوصی در این راه حرکت کنند./تمرکز بر نوآوری صرفا یک پیشنهاد نیست بلکه یک ضرورت است که صنعت بیمه باید در دستور کار قرار دهد.

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل از ریسک نیوز،علی طیب نیا ، وزیر امور اقتصاد و دارایی در بیست و سومین همایش ملی بیمه و توسعه در حالیکه بر تحول پایدار در صنعت بیمه از طریق به اشتراک گذاری دیدگاههای مختلف تاکید کرد به روایت عملکرد صنعت بیمه پرداخت.

وی که در همابش بیست و دوم بیمه و توسعه در سال گذشته هم به لزوم کاهش انحصار در صنعت بیمه اشاره داشت در همایش امسال نیز مجددا بر تکرار این امر تاکید کرد و گفت: نقش دولت اصلاح نارسایی ها و کمبود های موجود در نظام بازار است به طوریکه جایگاه بازار و دولت به نحو مناسب تنظیم شود.

وی در حالیکه در همایش سال قبل بر لزوم کاهش سهم بیمه دولتی ایران اشاره کرده بود در همایش فعلی نیز بررقابتی کردن صنعت بیمه و کاهش سهم دولت اشاره کرد و گفت: بیمه ایران باید با فعالیت در حوزه های جدید و هموار کردن مسیر ، راه را برای توسعه سایر شرکتهای بیمه خصوصی هموار کند.

.وی با بیان اینکه فعالیت های جدیدی برای بیمه ایران تعریف کرده ایم ، عنوان کرد : طبق برنامه ریزی بیمه ایران باید بیمه نامه های جدیدی که با ریسک های بالاتری همرا ه است را در ابتدا بپذیرد و سپس  سایر شرکتهای بیمه خصوصی در این راه حرکت کنند.

وزیر اقتصاد در ادامه بر لزوم نوآوری و ارایه محصولات نوین از سوی شرکتهای بیمه تاکید کرد و گفت: تمرکز بر نوآوری صرفا یک پیشنهاد نیست بلکه یک ضرورت است که صنعت بیمه باید در دستور کار قرار دهد.

طیب نیا ادامه داد:با مدیریت ریسک های عام توسط دولت حاکمیت و مردم از صنعت بیمه انتظار دارند برای تمامی ریسک های بیمه پذیر پوشش های مناسب بیمه ای ارایه دهد.

وی در ادامه به مزایا و دستاوردهای برجام و تاکید بر لزوم استفاده صنعت بیمه از شرایط پسابرجام در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در صنعت بیمه پرداخت.

وی تصریح کرد بیمه مرکزی باید برنامه مدون جهت گسترش تعاملات بین المللی داشته باشد.
طیب نیا در ادامه بر سرعت عمل مقام ناظر در جذب سرمایه گذار خارجی بیمه تاکید کرد و گفت : متاسفانه سابقه مناسبی در جذب سرمایه گذار خارجی در صنعت بیمه  نداشته ایم و بیمه مرکزی با همگاری سندکا باید آنرا محقق کند

وی در ادامه از حذف یا اصلاح عوارض .ارده بر صنعت بیمه خبر داد و گفت : تصمیم در خصوص لغو عوارض یا اصلاح آن و همچنین موارد هزینه کرد عوارض پرداختی در دستور کار است .

طیب نیا تاکید کرد: نح.ه هزینه کرد عوارض پرداختی باید از سوی نهاد های ذیریط اعلام گردد.

وی همچنین خبر داد: طبق لایجه جدید مالیات بر ارزش افزوده  که تا یک ماه دیگر به مجلس تقدیم می شود صنعت بیمه از پرداخت  مالیات معاف شد

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.