نايب رييس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي: مجلس با تمام وجود كنار صنعت بيمه ايستاده است

2016-12-04 06:28:48

آیین - مجلس با تمام وجود كنار صنعت بيمه ايستاده و حساسيت ها و پيچيدگي هاي بيمه را درك مي كند و آماده همياري با دست اندركاران اين صنعت است.

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل اداره كل روابط عمومي و بين الملل بيمه مركزي ، حجه الاسلام ناصر موسوي لارگاني كه در آيين افتتاحيه بيست و سومين همايش بين المللي بيمه ، سخن مي گفت با اعلام اين مطلب افزود: مجلس شوراي اسلامي در جريان تصويب قانون جديد بيمه شخص ثالث حسن نيت خود را ثابت كرده و براي اصلاح قوانين ديگر و رفع مشكلات گريبانگير اين صنعت آمادگي كامل دارد.
اين نماينده مجلس با تاكيد بر عملكرد مثبت بيمه مركزي در سال هاي اخير و توان مديريتي بالا در اين مجموعه نظارتي به برخي مشكلات اشاره كرد و گفت: رقابت ناسالم در صنعت بيمه به كاهش اعتماد عمومي منتهي مي شود و بيمه مركزي بايد با تقويت ابعاد نظارتي خود اين بحران ها را مديريت كند.
وي با اشاره به فرمان مقام معظم رهبري در خصوص توسعه شركت هاي دانش بنيان به نقش كليدي و حساس صنعت بيمه در اين حوزه اشاره كرد و افزود: راه اندازي شركت هاي دانش بنيان با توجه به ضريب بالاي ريسك در اين مجموعه ها در گرو توسعه و همچنين حمايت صنعت بيمه است و توسعه فناوري به چتر امنيتي بيمه نياز مبرم دارد.
موسوي لارگاني در بخش ديگري از سخنان خود نسبت به بالابردن نرخ ديه ، واكنش نشان داد و گفت: البته موضوع ديه يك مقوله شرعي است اما مي توان با هم افزايي ميان سه قوه نوعي اعتدال بر اين مقوله نيز حاكم شود تا شركت هاي بيمه نيز دچار زيان نشوند.
اين نماينده مجلس به موضوع تحريم هاي اخير نيز اشاره كرد و گفت: بي ترديد آثار تحريم هاي جديد ، صنعت بيمه را نيز تحت تاثير قرار خواهد داد و همانگونه كه مقام معظم رهبري هشدار داده بودند پايبندي چنداني نسبت به برجام مشاهده نشد و در اين صنعت بيمه بايد همان نقشي را ايفا كند كه پيش از اين نيز تجاربش را كسب كرده است.
گفتني است بيست و سومين همايش بين المللي صنعت بيمه عصر امروز در تهران به كار خود پايان مي دهد.

دسته بندی:
اخبار حرفه ای

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.