شركت هاي بيمه براي ورود به بازار ايران مردد هستند

2016-12-04 08:45:57

آیین - اكنون خلاف تمامي چالش‌هاي گذشته ايران در دو دهه گذشته، در اين كشور فرصتهاي بيشماري وجود دارد اما شركت‌ها پيش از ورود بايد تمامي ريسك ها و چالش هاي اين بازار بشناسند و آن را درك كنند. همين مسئله بسياري از سرمايه گذاران خارجي را مردد مي كند.شركت هاي بين المللي همچنان نگران هستند كه آيا بازار بيمه ايران ظرفيت رشد و گسترش فعاليت شركت هاي بيمه خارجي را دارد يا خير.

به‌ گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل از صنعت بیمه به نقل  از وب سايت خبري "بيزينس ريويو ميدل ايست"، شركت خدماتي "آكسكو" كه در زمينه اطلاع رساني در صنعت بيمه فعاليت مي كند، در آخرين گزارش منتشر شده خود درباره ايران آورده است، "بيمه گران اتكايي و كارگزاران بين المللي با وجود فرصت بيشماري كه پس از لغو تحريم هاي آمريكا و سازمان ملل متحد در ايران به وجود آمده همچنان براي حضور در اين بازار مردد هستند."

در اين گزارش تاكيده شده است، ايران داراي بزرگترين بازار بيمه غيرعمر در خاورميانه است و طبق گزارش منتشر شده در سال 2014، بازار بيمه اين كشور بيست و نهمين بازار بزرگ جهان به شمار مي رود. ميزان درآمد از حق بيمه ها در بخش بيمه غيرعمر در اين كشور بين سال هاي 2014 و 2015 ميلادي 22.6 درصد رشد داشته است؛ اين در حالي است كه قبل از لغو تحريم ها اقتصاد ايران در حالت سكون قرار داشت.

"تيم ياتيز" مدير عامل آكسكو در اين باره گفت: تهران در تلاش است تا شركتهاي خارجي بيشتري را به سمت مرزهاي داخلي خود جذب كند اما رشد سرمايه‌گذاريهاي خارجي در اين كشور همچنان كند است و اگر سرمايه‌ها در اين كشور تحت پوشش بيمه هاي مناسب قرار نگيرند، افزايش و رشد اين پروژه ها آهسته تر خواهد شد.

اين كارشناس اقتصادي بر اين باور است كه اين فاصله بايد از سوي دولتمردان پر شود. اكنون خلاف تمامي چالش‌هاي گذشته ايران در دو دهه گذشته، در اين كشور فرصتهاي بيشماري وجود دارد اما شركت‌ها پيش از ورود بايد تمامي ريسك ها و چالش هاي اين بازار بشناسند و آن را درك كنند. همين مسئله بسياري از سرمايه گذاران خارجي را مردد مي كند.

شركت آكسكو با بيش از 40 سال سابقه فعاليت در زمينه اطلاع رساني بيمه ‌اي اكنون به يكي از معتبرترين موسسات اطلاعات بيمه جهان تبديل شده است. كارشناسان اين شركت ‌آمار و اطلاعات مربوط به 164 كشور جهان را جمع آوري كرده و در سايت رسمي خود قرار مي‌دهند.

در قسمت محصولات اين پايگاه، گزينه هاي گزارش هاي بازار بيمه، آمار و اطلاعات جهاني و رتبه بندي كشورها، مشاوره و راهنمايي، آيين نامه ها و دستورالعمل ها و بخش اطلاعات عمومي مشاهده مي‌ شود كه هر يك از اين گزينه ها طيفي از اطلاعات مفيد و ضروري براي بيمه گران و نيز بيمه‌ گذاران در اختيار مي‌گذارد.‏

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.