در صورتي كه مكانيزم بازار خوب عمل كند، ‌قيمت گذاري محصولات بيمه‌اي رقابتي مي شود

2016-12-05 05:49:42

آیین - دبير همايش بيمه و توسعه:در صورتي كه مكانيزم بازار خوب عمل كند، ‌قيمت گذاري محصولات بيمه‌اي رقابتي مي شود.گردش اطلاعات در صنعت بيمه زماني به سمت شفاف سازي پيش مي رود كه رقابت اصولي و ساختاري در بازار بيمه ايجاد شود.

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل از  كارگروه اطلاع رساني و تشريفات همايش بيمه و توسعه، دكتر امير صفري دبير همايش در مراسم افتتاحيه بيست و سومين همايش ملي و نهمين همايش بين المللي بيمه و توسعه با اعلام مطلب بالا گفت: در صورتي كه مكانيزم بازار به خوبي عمل نمايد قيمت گذاري محصولات بيمه‌اي رقابتي مي شود و در نهايت همه فعالان از حضور در چنين بازاري احساس رضايت خواهند كرد.
وي خاطر نشان كرد: در شرايط اقتصادي حاضر و با توجه به الزامات پسا برجام و امكان حضور بيمه گران خارجي، دو موضوع افزايش تعاملات بازار بيمه داخلي با بازارهاي خارجي و همچنين تعامل بازار بيمه با ساير بازارهاي مالي امري ضروري است و از اينرو طراحي و عملياتي سازي ابزارهاي مالي نظير اوراق بهادار بيمه‌اي به منظور انتقال ريسك مازاد بر ظرفيت از صنعت بيمه به بازارهاي سرمايه اجتناب ناپذير است.
دبير همايش بيمه و توسعه در گزارش خود اعلام كرد: استقبال شركت هاي خارجي براي انجام ديدارهاي دو جانبه و همچنين مشاركت انديشمندان خارجي در حوزه بيمه با اين همايش از نكات حائز اهميت اين همايش است.
وي افزود: ما بايد ظرفيت‌هاي استفاده از دانش جهاني و بهره گيري از آن در عمليات فني و اجرايي بيمه داخلي را به سطح مطلوب تري ارتقاء دهيم.
دكتر صفري در مورد ارتقاي كيفيت مقالات دريافتي و بهبود مشاركت داخلي و خارجي در ارائه مقالات علمي گفت: خوشبختانه اين روند از همايش هاي گذشته تا كنون رو به بهبود بوده است.
دبير همایش بیمه و توسعه افزود: این همایش با حضور 2500 نفر از دست‌اندرکاران صنعت بیمه و دانشگاهیان با 5 هدف «بررسی تازه‌ترین یافته‌های علمی در صنعت بیمه»، «دسترسی به پیشنهادات کاربردی برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در صنعت بیمه»، «تاثیرگذاری در صنعت بیمه با سیاست‌های فرا و درون صنعتی»، «گردهمایی علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران صنعت بیمه که منجر به تعامل بیشتر دانشگاهیان و فعالان صنعت می‌شود» و سرانجام« فراهم سازی امکان ملاقات هیات‌های داخلی و هیات‌های خارجی که علاقه‌مند هستند به تفاهم‌هایی برای سرمایه‌گذاری و عقد قراردادهای تجاری برسند» برگزار شد.

گفتني است دكتر صفري در زمينه اطلاع رساني همايش بيمه و توسعه گفت: نشريه فير ريويو (FAIR Review ) ويژه ايران كه ارگان فدراسيون بيمه گران آسيايي و افريقايي است و همچنين ويژه نامه افق بيمه كه حاوي مصاحبه با مديران محترم عامل صنعت بيمه و برخي از صاحب‌نظران خارجي پيرامون فضاي كسب و كار در صنعت بيمه است نيز در آستانه روز ملي بيمه منتشر شد.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.