وضعیت تاسیس شرکت بیمه حکمت صبا / شرط فعالیت تخصصی در صدور مجوز تاسیس شرکتهای

2016-12-06 12:07:35

آیین - وضعیت تاسیس شرکت بیمه حکمت صبا / شرط فعالیت تخصصی در صدور مجوز تاسیس شرکتهای بیمه عطف به ماسبق نمی شود،مدیرکل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه‌ای نهاد نظارتی تاکید کرد: تقاضاهای تاسیس شرکت بیمه که از سالهای قبل و پیش از امسال در جریان بوده به شکل معمول ادامه می یابد و اعطاء مجوز تاسیس برای بیمه های تخصصی صرفا برای تقاضاهای جدید و در راستای سیاستهای فعلی نهاد نظارتی است و به نوعی شرط فعالیت تخصصی در صدور مجوز عطف به ماسبق نمی شود .

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل از  ریسک نیوز مهدی نمن‌الحسینی ، مدیرکل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه‌ای بیمه مرکزی ، در گفتگو با خبرنگار ریسک نیوز در خصوص سیاستهای  واحد پذیرش موسسات و دفاتر بیمه‌ای گفت : با توجه به اهداف و سیاست های جدید بیمه مرکزی و در راستای اعطاء مجوز به شرکتهای بیمه تخصصی برنامه ریز های لازم انجام شده است.


وی در خصوص وضعیت شرکت تخصصی بیمه خاورمیانه عنوان داشت: صلاحیت مدیر عامل و اعضاء هیات مدیره این شرکت تخصصی احراز شده است و اکنون در مراحل تاسیس است و به زودی مجوز انجام فعالیتش را دریافت کرده و به عنوان اولین شرکت بیمه عمر وارد عرصه بیمه گری می شود.


وی در پاسخ به این سوال که ایا تقاضای جدیدی جهت تاسیس شرکت بیمه ای صورت گرفته گفت: در حال حاضر پیشنهاد جدی جهت تاسیس شرکت بیمه نداشته ایم اما اگر تقاضاهای جدیدی در خصوص تاسیس شرکتهای بیمه تخصصی باشد در اولویت کاری قرار می دهیم.


مدیرکل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه‌ای  بیمه مرکزی تاکید کرد: سیاست جدید بیمه مرکزی این است که به شرکتهای جدید مختلط که در خواست فعالیت می کنند مجوز تعلق نمی گیرد بنابراین تنها درخواستهای شرکتهای تخصصی در دستور کار قرار می گیرد.


وی در پاسخ به سوال وضعیت تاسیس بیمه حکمت صبا اذعان داشت:تقاضای تاسیس حکمت صبا به نوعی مربوط به سالهای قبل است بنابراین در قالب جدید قرار نمیگیرد ،در این راستا کارهای تاسیسش در حال انجام و در مرحله تایید صلاحیت اعضاء هیات مدیره قرار دارد .


نمن الحسینی در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت این شرکت باید به سمت بیمه های تخصصی سوق یابد ، متذکر شد: از آنجا که تقاضای تاسیس این شرکت بیمه ای مربوط به قبل از سیاست های جدید بیمه مرکزی است ، فعالیتهای آن به صورت مختلط قابل انجام است.


، مدیرکل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه‌ای بیمه مرکزی تاکید کرد : تقاضاهایی که از سالهای قبل و پیش از امسال در جریان بوده به شکل معمول ادامه می یابد و به نوعی عطف به ماسبق نمی شود و اعطاء مجوز تاسیس برای بیمه های تخصصی برای تقاضاهای جدید است.


نمن الحسینی در ادامه ضمن برشمردن فعالیت های واحد متبوعش به اجرای آیین نامه 90 اشاره کرد و اظهار داشت:احراز صلاحیت مدیران کلیدی در دستور کار ما قرار دارد.


به گفته وی یکی از اهداف برنامه سند راهبردی بیمه مرکزی نظارت بر  فرایند فعالیت فعالین صنعت بیمه شامل ارزیابان خسارت ، نمایندگان کارگزاران در راستای ایین نامه های مصوب است.


وی در ادامه نحوه فعالیت خرجی ها در صنعت بیمه ایران را به سه شکل خرید سهام شرکتهای ایرانی ،مشارکت در تاسیس و ایجاد شعبه در این راستا اگر هر کدام از پیشنهادات زیر مطرح گردد از سوی بیمه مرکزی مورد بررسی واقع می شود.


نمن الحسینی البته اذعان داشت : تا کنون در این رمینه تقاضایی که منجر به نتیجه شود ، وجود نداشته است.

بنابراین گزارش با توجه به سخنان مدیرکل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه‌ای بیمه مرکزی ، اعطاء مجوز به شرکتهای بیمه ی صرفا تخصصی مربوط به تقاضاهای جدید است در این راستا در خواستهای جدیدی چون حکمت صبا از شمول این سیاست جدید خارج است ؛ حال باید دید در خواست تقاضای تاسیس بیمه شهر نیز در این قالب جای می گیرد یا خیر؟

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.