برگزاري سمینار اوراق بهادار بیمه‌ای در پژوهشکده بیمه

2016-12-07 07:43:26


آیین - پژوهشكده بيمه سمینار اوراق بهادار بیمه ای را توسط پروفسور هنري لوبژه (Henri Loubergé) استاد اقتصاد دانشگاه ژنو و همچنين اعضاي گروه پژوهشی مطالعات اقتصادی و مالی بیمه و با حضور کارشناسان و مديراني از حوزه‌هاي بيمه، بانك، بورس و همچنين برخي شركت‌هاي سرمايه‌گذاري برگزار كرد.

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل از روابط عمومي پژوهشكده بيمه، اين سمينار با هدف معرفی اوراق بهادار بیمه ای و ارائه کلیات طرح پژوهشکده به فعالان بازار بیمه و بازار سرمایه ایران و آشنا نمودن آنها با ادبیات و نحوه عملکرد این اوراق برگزار شد.
در این سمینار پرفسور لوبژه، ضمن معرفي اوراق بهادار بیمه‌ای و تاریخچه‌ای از چگونگی پیدایش و به‌کارگیری آن در جهان، از اوراق قرضه حوادث طبیعی و بعضی دیگر از اوراق بهادار بیمه ای به عنوان ابزاری برای انتقال ریسک‌های بیمه‌ای به بازار سرمایه نام برد و تجربیات دنیا را در استفاده از آنها بیان کرد. وي با توجه به بروز حوادث طبيعي در ايران، بر ضرورت استفاده از ابزار اوراق قرضه براي انتقال ريسك‌هاي بيمه‌اي تاكيد كرد و گفت: ظرفيت‌هاي ايران در حوزه عمليات بيمه‌اي به‌گونه‌اي است كه مي‌تواند با استفاده از تجارب موجود بين‌المللي اين اوراق قرضه را با موفقيت عملياتي نمايد.
اين گزارش مي‌افزايد: در ادامه اين نشست، دکتر فرزان خامسیان و دکتر مریم اثنی عشری اعضای گروه مطالعات اقتصادی و مالی بیمه پژوهشکده بیمه بخشی از تحقیقات خود در زمینه نیازهای بازار بیمه ایران برای استفاده از اوراق بهادار بیمه ای را مطرح كرده و به معرفی 8 نوع اوراق بهادار بیمه ای متناسب با نیاز بازار ایران و ارائه مدل مفهومی برای هرکدام پرداختند.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.