مدیریت ریسک، چالش جدید صنعت بیمه شرق آسیا

2016-12-10 07:06:55

آیین - شرکت های بیمه فعال در منطقه شرق آسیا اکنون با چالش جدیدی روبه رو هستند.

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل از سایت  تخصصی صنعت بیمه، ایشا اینشورنس ریویو گفت : با وجود مزایای سرمایه گذاری های زیرساختی، به کارگیری قسمتی از این سرمایه ها در كشورهاي عضو اتحادیه کشور های جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) به چالشی برای شرکت های بیمه ای تبدیل شده است که در قسمت زیرساخت ها فعالیت می کنند.

"ایولینا پیتروشکا" مدیرکل شورای بیمه آ.سه.آن در این باره گفت: افزایش سرمایه ها در بخشهای تجاری صنعت بیمه باعث شده است تا بیمه گران از سرمایه گذاری در بخش زیرساخت ها دلسرد شوند.

او در ادامه افزود: شرایط کنونی در آ.سه.آن به گونه ای است که شرکت های بیمه باید تشویق میشوند تا در صنایع زیرساختی بیش از گذشته سرمایه گذاری کنند اما هجوم این سرمایه ها و عدم مدیریت منابع مالی به چالش دیگری برای فعالان این صنعت تبدیل شده است.

این کارشناس بیمه تاکید کرد: چالش های دیگری نیز در این بازار برای بیمه گران وجود دارد که از جمله آنان می توان به تعلل دولت ها در فرآیند قانونگذاری، محدویت بیمه گران برای سرمایه گذاری های بیشتر و کمبود پروژه های ساختاری اشاره کرد.

پیتروشکا بر این باور است که تمامی این عوامل منجر به کاهش سرمایه گذاری ها در صنعت بیمه در این منطقه می شود.

انتظار مي رود بازار بيمه در آ.سه.آن در آينده نه چندان دور رشد خوبي را تجربه كند. اين منطقه اكنون با جمعيتي 600 ميليوني و توليد ناخالص داخلي 2 تريليون دلاري، جايگاه هشتم را در فهرست بزرگترين اقتصادهاي جهان به خود اختصاص داده است. آ.سه.آن از رشد اقتصادی پایداری برخوردار است که با توجه به جمعیت نیروی کار جوان و جمعیت سالمندان کوچک یکی از گزینه های مد نظر سرمایه گذاران و صادرکنندگان است. این سازمان توانسته در مناطقی که چین به طور سنتی از نظر اقتصادی تسلط دارد، وارد چرخه رقابت شود.

اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن را - که امروز به میدان جنگ اقتصادی قدرت های بزرگ جهانی تبدیل شده است - سال 1967 تایلند، اندونزی، مالزی، سنگاپور و فیلپیپین تاسیس کردند. اين اتحاديه چندي پيش نيز جامعه اقتصادي تاسيس كرد.

هند و چین ممکن است بزرگ ترین غول های شرق آسیا باشند اما «ببر»های جنوب شرق آسیا نیز در ارائه دادن فرصت های بزرگ قابل رشد نیازمند این هستند که مورد توجه قرار بگیرند. برونئی، برمه، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، سنگاپور، تایلند، فیلیپین و ویتنام ۱۰ عضو انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) هستند. این انجمن از نظر اقتصادی یک بخش پویاست که رشد آن در سال های اخیر مورد توجه بوده است.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.