زيان ديدگان زلزله اندونزي بيمه نبودند

2016-12-11 08:03:59

آیین - مقامات رسمي آمار کشته شدگان زلزله در این کشور را ۱۰۲ نفر و رقم زخمی شدگان را بیش از ۷۰۰ نفر ذکر کرده اند. اين زلزله كه با شدت 6.5 ریشتر، استان " آچه" در شمال جزیره "سوماترا " را به لرزه درآورد، هزاران نفر را نیز آواره کرده است. گفته می شود تعداد زیادی از منازل مسکونی، مساجد و مغازه ها در اثر زلزله تخریب شده است.اكثر زيان ديدگان زلزله هفتم ماه دسامبر اندونزي تحت پوشش بيمه نبودند و به همين دليل اين زمين لرزه خسارت هنگفتي به صنعت بيمه اين كشور وارد نكرده است.

به‌ گزارش سایت تحلیلی - خبری ایین به نقل از سایت تخصصی صنعت بیمه ؛ اينشورنس ‍‍‍ژورنال، هفتم ماه دسامبر سال جاري ميلادي زلزله اي به قدرت 6.5 ريشتر شمال منطقه "سوماترا" اندونزي را به لرزه درآورد كه بر اثر آن بيش از يكصد نفر كشته شدند اما اين در حالي است كه اين بلاياي طبيعي خسارت زيادي را به صنعت بيمه وارد نكرده است.

كارشناسان بيمه بر اين باورند كه نفوذ حداقلي صنعت بيمه در اين منطقه باعث شده است كه اين زلزله خسارت كمي را به شركت هاي بيمه وارد كند اين در حالي است كه اهالي ساكن اين مناطق خسارت هاي فراواني را متحمل شده اند.

مقامات رسمي آمار کشته شدگان زلزله در این کشور را ۱۰۲ نفر و رقم زخمی شدگان را بیش از ۷۰۰ نفر ذکر کرده اند. اين زلزله كه با شدت 6.5 ریشتر، استان " آچه" در شمال جزیره "سوماترا " را به لرزه درآورد، هزاران نفر را نیز آواره کرده است. گفته می شود تعداد زیادی از منازل مسکونی، مساجد و مغازه ها در اثر زلزله تخریب شده است.

یکی از مقامات محلی استان «آچه» گفت: در این حادثه تعدادی ناپدید شده‌اند اما اطلاعاتی از تعداد دقیق آنان وجود ندارد.

رئیس جمهوری اندونزی نيز با در اختیار گرفتن ریاست جلسه ویژه ای با مقامات محلی استان آچه و گروه های امداد و نجات دستور داد فرایند بازسازی ساختمان های آسیب دیده تسریع شود.
اگرچه این زلزله هشدار سونامی درپی نداشت، اما بسیاری از ساکنان این منطقه با توجه به پس لرزه 3.9 ریشتری بعد از آن که بر وحشت مردم افزود هنوز به خانه های خود بازنگشته و همچنان در هراس از زلزله به سر می برند.

استان " آچه" که در کنار دریای هند موقعیت دارد، یک منطقه زلزله خیز به شمار می رود و در سال ۲۰۰۴ شاهد یک زلزله عظیم زیردریایی بود. در آن هنگام، سونامی ناشی از این زلزله زیردریایی باعث مرگ بیشتر از ۱۷۰ هزار نفر در اندونزی و ده هها هزار نفر دیگر در کشورهای همجوار شد.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.