تاثيري حداقلي «برگزيت» بر صنعت بيمه آسيا

2016-12-12 05:50:49

آیین - رای دهندگان بریتانیایی با نسبت ۵۲ درصد به ۴۸ درصد ، در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ رای به ترک اتحادیه اروپا دادند.راي مردم بريتانيا به خروج از اتحاديه اروپا (برگزيت) تاثير اندكي بر صنعت بيمه در آسيا خواهد گذاشت.

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل از سایت تخصصی صنعت بیمه ، ایشا اینشورنس ریویو گفت : " در حالي كه شركت هاي بيمه در اروپا و آمريكا به شدت نگران تاثير برگزيت بر فعاليت هاي خود هستند، كارشناسان بر اين نكته تاكيد مي كنند كه اين خروج و تاثيرات اقتصادي پشت سر آن، بر صنعت بيمه آسيا تاثير منفي اندكي مي گذارد.

اما كارشناسان هشدار مي دهند، هرچند كه اين خروج بر بازار آسيا به ويژه آسياي جنوب شرقي تاثيري نمي گذارد، اما زنگ خطري براي بيمه گران حاضر در اين منطقه به شمار مي رودو آنان بايد تاثيرات منفي اين خروج را مورد بررسي قرار دهند.

رای دهندگان بریتانیایی با نسبت ۵۲ درصد به ۴۸ درصد ، در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ رای به ترک اتحادیه اروپا دادند. این رای بازار سهام را در سراسر دنیا به شدت متاثر کرد و موجب شد نخست وزیر دیوید کامرون که علاقه مند به استمرار عضویت در اتحادیه اروپا بود از سمت خود استعفا دهد. اگرچه قطعیتی وجود ندارد که گام بعدی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا چه خواهد بود، اما انتظار می رود این فرایند که مستلزم مذاکرات فراوان در خصوص قوانین و مقررات تجاری و همچنین مهاجرتی است، حداقل دو سال زمان ببرد.

از سوی دیگر، جدا از اینکه چقدر شاهد تغییر در قوانین و مقررات مربوط به فعالیت شرکت های بیمه خواهیم بود، این شرکت ها هستند که در چنین مواقعی استراتژی های خود را بازنگری می کنند، در این شرایط باقی ماندن لندن در موقعیت «پایتخت مالی جهان» و در عین حال حفظ دسترسی به بازارهای اروپایی، از عوامل تاثیرگذار بر تصمیم گیری های استراتژیک شرکت ها خواهد بود.

"تيل بوهمر" مدير اجرايي شركت بيمه اتكايي "مونيخ ري" در سنگاپور، در اين باره گفت: برگزيت نمونه آن است كه ما مي توانيم به سادگي از اتحاديه خارج شويم، اما نگاه كنيد پنج ماه پس از راي بريتانيايي ها چه اتفاقي افتاد و در آمريكا چه كسي رئيس جمهور شد.

او ادامه داد: هرچند كه شرايط اكنون بسيار مبهم است و مشخص نيست چه بر سر شركت هاي فعال در بازار اروپا مي آيد اما با قاطعيت مي توان گفت كه تاثير اين خروج بر بازار آسيايي و به ويژه بازار كشورهاي عضو اتحاديه آ.سه.آن حداقلي خواهد بود.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.