بررسی پیشنهاد تغییر مبنای محاسبه حق بیمه در شبکه خبر با حضور دبیرکل سندیکای بیمه گران

2016-12-12 07:34:05

آیین - علی اکبر اولیاء دبیرکل سندیکای بیمه گران در برنامه تیتر امشب شبکه خبر اعلام داشت اگر روند افزایش قیمت نرخ حق بیمه ادامه یابد، خودروهای کمتری می توانند از بیمه نامه برخوردار شوند و این امر مشکلات گسترده ای در جامعه ایجاد می کند.

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل از  روابط عمومی سندیکای بیمه گران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  اولیاء در میزگردی با موضوع کاهش نرخ حق بیمه در شبکه خبر با اشاره به اینکه نظام بیمه گر بر اساس خساراتی که وارد می شود و افرادی که ذینفع هستند حق بیمه را تعیین می کند، گفت: هرچه میزان دیه بالا رود ، حق بیمه پرداختی نیز افزایش می یابد و توانایی مردم در پرداخت حق بیمه کاهش می یابد.
 
دبیرکل سندیکایی بیمه گران افزود: اکنون نرخ شتر مبنای پرداخت دیه توسط شرکت های بیمه قرار گرفته و براین اساس نرخ 100 شتر که 190 میلیون تومان  می شود برای دیه در نظرگرفته شده است. راهکار دیگر محاسبه دیه بر اساس نرخ سکه ی نقره است که موجب پایین آمدن نرخ بیمه می شود و با هدف افزایش  پوشش بیمه ای در جامعه پیشنهاد شده است که درصورت تصویب قوه قضائیه اجرایی می شود.
اولیاء با اشاره به نامه ای که پیش از این به قوه قضائیه نوشته شد گفت: در این نامه آمده  است بابت بار گرانی که در زمینه پرداخت بیمه به مردم وارد می شود و تعداد زیادی از وسایل نقلیه و موتورسیکلت هایی که بیمه نیستند، نرخ بیمه ها کاهش یابد.
وی افزود: بیش از 9 میلیون وسیله نقلیه که اکثراً موتورسیکلت هستند  فاقد بیمه نامه اند ، دلیل اصلی آن است که پرداخت حق بیمه برای اقشار کم درآمد دشوار است. بنابراین پیشنهاد اخیر برای فراگیرشدن بیمه و افزایش توان مردم در پرداخت حق بیمه است.
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در ادامه گفت: تکنولوژی این امکان را فراهم کرده تا خودروهایی که فاقد بیمه اند، شناسایی شوند. تلاش باید این باشد که از همه ابزارها استفاده شود تا میزان پوشش وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه به صفر برسد و مشکلات این حوزه از جمله زندانیان دیه حل شود.
وی افزود: شرکت های بیمه موظفند دیه و خسارتهای وارده را پرداخت کرده و خدمات خوب ارائه کنند و در این راستا بیمه مرکزی هم بر کار این شرکت ها نظارت می کند. ظرف چندسال گذشته با افزایش بیمه و نرخ دیه و عدم تطابق آنها با هم ، شرکت های بیمه زمان انباشت پرداخت دیه دارند که با ادامه این روند از کیفیت خدمات کاسته می شود.
اولیاء خاطرنشان ساخت: راهکاری که ارائه شده برای این است که خرید بیمه نامه برای همه اقشار جامعه آسان شود و پوشش بیمه افزایش یابد.
در برنامه تیتر امشب شبکه خبر که ساعت 22:15 شب گذشته با موضوع کاهش نرخ حق بیمه و بیمه شخص ثالت پخش شد علاوه بر علی اکبر اولیاء دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران ، سید اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور و عباسعلی رحیمی اصفهانی عضو کمیته حقوقی ستاد دیه  هم حضور داشتند که به بیان نظرات خود پرداختند.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.