تعویق وعده حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنعت بیمه برای دومین سال پیاپی

2016-12-14 06:02:20

آیین - براساس بند «ب» تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه 96 کل کشور اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 87 تا پایان سال 96 تمدید شده است.

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل از ریسک نیوز ، حذف مالیات ارزش افزوده بیمه نیر وعده دیگر بود که وزیر اقتصاد برای دومین سال پیاپی به فعالان صنعت بیمه داد و لایحه بودجه سال آینده تعویق یک سال دیگر برای تحقق این وعده را اعلام کرد.

چرا که براساس بند «ب» تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه 96 کل کشور اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 87 تا پایان سال 96 تمدید شده است.

قانون آزمایشی 5 ساله مالیات بر ارزش افزوده طی 3 سال اخیر تمدید شده است و هنوز هم خبری از تصویب قانون دائمی نیست.

بر اساس این گزارش تکرار عوارض متعدد صنعت بیمه در لایحه بودجه 96 حاکی از تداوم چالش بیمه‌ها با هزینه‌هایی است که رئیس کل بیمه مرکزی از آن تحت عنوان هزینه 14 درصدی صنعت در برابر سود تنها 3 درصدی درج شده در تراز نامه‌ها یاد می‌کند.

شاید بر همین اساس است که بیمه‌گران اخیرا در بیمه مرکزی با اعضای کمیسیون اقتصادی نشست گذاشتند و از تشکیل کمیته مشترک برای حل مشکلاتشان خبر دادند.

اکنون باید دید صنعتی که بار ریسک فعالیت‌های اقتصاد و پرداخت خساراتش را بر دوش می‌کشد، تا چه حد قادر است مجلس را در روند بررسی بودجه سال 96 برای کاهش مشکلاتش متقاعد کند.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.