280 ميليارد دلار زيان جرائم سايبري و غفلت تجار از بيمه هاي حمايتي

2016-12-14 06:37:56

آیین - در حالي كه ميزان خسارت هاي اقتصادي به دنبال جرائم و حملات سايبري در سرتاسر جهان به رقم باورنكردني 280 ميليارد دلار در سال افزايش يافته است اما خريد بيمه نامه هاي سايبر همچنان در اولويت شركت ها قرار نمي گيرد.

به‌گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل از سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از  وب سايت كانسالتنسي، موسسه بین المللی "گرانت تورنتون" كه در زمينه مشاوره به شركت هاي بيمه و حسابرسي فعاليت مي كند، در گزارش سالانه خود آورده است، جرائم سايبري در حال افزايش است و تاثير بدي بر تجارت جهاني گذاشته است. هزينه اين جرائم به حدود 280 ميليارد دلار دلار رسيده است كه صدماتي مانند آسيب به شهرت، مديريت زمان و از دست دادن مشتري را شامل مي شوند.

در اين گزارش آمده است، تعداد تجارت هاي كه در سال گذشته در اين زمينه آسيب ديده اند از شش درصد در سال 2015 ميلادي به 21 درصد رسيده است.

اين در حالي است كه بيمه سايبر يكي از سريع ترين نوع بيمه در بخش هاي مربوط به صنعت بيمه است. طبق اين گزارش، 52 درصد از شركت هاي تجاري در چنين شرايطي همچنان بيمه سايبر ندارند و تنها 35 درصد اقدام به خريد اين نوع بيمه كرده اند. حال آنكه 13 درصد از شركت هاي تجاري در جهان، هنوز نمي دانند كه چنين پوشش هاي وجود دارد.

شرکت ‌ها و سازمان‌ های مختلف در سال 2015 میلادی ضرر و زیان زیادی را به‌ واسطه دریافت هرزنامه‌ های نفوذگران در صندوق ورودی سرویس ایمیل خود تحمل کرده‌ اند که به عنوان نمونه می‌ توان به سرقت 263 میلیون دلاری از شرکت‌ های آمریکایی اشاره کرد. از نظر ترکیب موجود در زمینه ضرردهی نیز کسب‌ و کارهای فعال در کالیفرنیا با 64.5 میلیون دلار، نیویورک با 23.5 میلیون دلار و فلوریدا با 19.6 میلیون دلار در صدر فهرست قرار گرفته ‌اند.

در همين حال، بدافزارهای گروگان ‌گیر اطلاعات نیز بيش از 2 هزار و 400 شکایت به ارزش 1.6 میلیون دلار را به خود اختصاص داده ‌اند. فیشینگ و کلاهبرداری ‌های بر پایه ایمیل در حوزه فردی نیز 3 میلیون دلار ضرر به همراه داشته ‌اند. نرم‌ افزارهای مخرب نیز هزینه 3 میلیون دلاری را برای افراد عادي به همراه داشته ‌اند.

به گفته کارشناسان، شرکت‌ هایی که مورد حمله واقع می‌ شوند از تخمین میزان دقیق خسارت عاجزند و در نتیجه نظرسنجی ها نمی ‌تواند موثر باشد؛ از طرفی تخمین میزان خسارت از دست رفتن مالکیت فکری بسیار دشوار بوده و نیز سلیقه ‌ای بودن نظرسنجی‌ ها در این زمینه می‌تواند بر نتایج تاثیر بگذارد.

گرانت تورنتون در ادامه گزارش سالانه خود آورده است، صنعت بيمه سايبر هنوز در دوران نوازدي به سر مي برد و هنوز فروشندگان اين نوع بيمه نمي دانند بهترين راه حمايت از شركت ها چيست؛ به ويژه حمايت از شركت هاي عظيم تجاري.

بر اساس اين گزارش، اين مشكل در تمام مناطق جهان وجود دارد اگرچه بعضي از مناطق مانند آسيا، آمريكاي لاتين و آسيا-پاسفيك بيشترين زيان ها را متحمل شدند. طبق اين گزارش،‌ اين مناطق به ترتيب 35.1، 28.1 و 24 درصد زيان مالي از كل زيان هاي وارد شده بر اثر جرائم سايبري را تحمل كرده اند.

صنعت خدمات مالي با تحمل 45.8 درصد، بيشتر خسارت را ديده است و اين در حالي است كه بخش درمان 23.7 درصد و بخش انرژي 23.3 درصد خسارت ديده اند.

"پل جاكوب" مدير بخش امنيتي گرانت تورنتون در اين باره گفت: هرچقدر حقايق درباره حملات سايبري واضح تر مطرح شوند، تجار بيشتر با اين پرسش مواجه مي شوند كه آيا بايد مقاومت در برابر جرائم سايبري را در اولويت برنامه هاي خود قرار دهند يا خير.

او ادامه داد: اكنون بيش از هرچيز ديگري اين مسئله اهميت دارد كه تقويت ساختار دفاعي براي جلوگيري از اين جرائم بايد در اولويت قرار گيرد. شركت ها زماني مي توانند پاسخگو اين حملات باشند كه چنين جرائمي را تجربه و خود را در برابر آنان ايمن كرده باشند.

گرانت تورنتون، بزرگترین شبکه خدمات حرفه ای در جهان حسابداری مستقل بوده و به ارائه خدمات تضمین، مالی و مشاوره، سازمان های منافع عمومی و نهادهای بخش عمومی مشغول است. اين شركت به عنوان یک شرکت خصوصی محدود سازمان یافته است. گرانت تورنتون بین المللی با مسئولیت محدود در لندن، انگلستان به ثبت رسیده است.

رتبه‌ بندی شاخص پویایی اقتصادی جهانی که توسط موسسه گرانت تورنتون انجام می ‌شود، با توجه به بهبود اقتصادی سالانه در بخش‌های مختلف صورت و مورد استفاده قرار می ‌گیرد

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.