جريمه سنگين در انتظار بيمه گران عمر در كره جنوبي

2016-12-19 09:50:57

آیین - طبق قانون جدید، خودکشی به دلیل افسردگی و دیگر اختلالات روانی از این پس در کره جنوبی به عنوان "خودکشی به دنبال فاجعه" یاد می شود و بازماندگان فرد متوفی می توانند از مزایای بیمه ای او استفاده کنند.
دولت كره جنوبي اعلام كرد، هر شركت بيمه اي كه مزاياي بيمه عمر را به خانواده قربانيان پرداخت نكند، جريمه مي كند.

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل از سایت  تخصصی صنعت بیمه ، ایشا اینشورنس ریویو گفت : قانونگذاران مالي در كره جنوبي در صدد اجراي قانوني هستند كه طبق آن بيمه گران عمر در اين كشور در صورت نپرداختن مزاياي بيمه عمر افراد متوفي در اين كشور به بازماندگان آنان جريمه شوند.

به گفته مقامات ارشد در كره جنوبي، كميسيون قانونگذاري اين كشور به شركت هاي معتبر كره جنوبي مانند "سامسونگ لايف"، "هانوا لايف"، "كيوبو لايف" و "آليانز لايف" هشدار دادند كه نسبت به پرداخت خسارت ها به خانواده قربانيان بيمه گذاران خود اقدام كنند.

طبق اين گزارش، اين جريمه ها شامل تعليق شركت، تعليق مجوز تجاري و يا بركناري روساي اين شركت ها مي شوند. همچنين بيمه گران خطاي بايد مبالغي را به عنوان جريمه نيز پرداخت كنند.

افزایش خودکشی در اين كشور، چند ماه پيش مقامات کره‌جنوبی را واردار به تغییر قوانین مربوط به بیمه عمر کرد. بنابراين دولت کره جنوبی متممی را به قانون اساسی این کشور اضافه کرد که طبق آن، اگر فردی خود را به دلیل افسردگی شدید بکشد، بازماندگانش می توانند مزایایی بیمه ای شخص مذکور را دریافت کنند. طبق قانون جدید، خودکشی به دلیل افسردگی و دیگر اختلالات روانی از این پس در کره جنوبی به عنوان "خودکشی به دنبال فاجعه" یاد می شود و بازماندگان فرد متوفی می توانند از مزایای بیمه ای او استفاده کنند.

بنا بر گزارش ها، این تغییر قانون پس از آن روی داد که خانواده زنی 23 ساله به نام "جانگ" پس از خودکشی فرزندانشان خواهان گرفتن 35 میلیون وون اضافی از شرکت بیمه شدند چرا که در بیمه نامه جانگ قید شده بود در صورت مرگ به دلیل فاجعه، بیمه گر موظف به پرداخت خسارت است.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.