ضرورت تشکیل صندوق بیمه جهت حمایت از کسب و کارهای نوپا

2016-12-20 06:59:49

آیین - اگر امکان داشت و صنعت بیمه کشور ما و نیز صندوق های حمایتی وارد عرصه می شدند و بر اساس اصول علمی و اکچویری از سرمایه گذاران کسب و کارهای نو پا حمایت می کردند بدون شک ترس و دلهره بسیاری از افراد برای ورود به عرصه تلاش کارآفرینی کاهش می یافت .

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل از ریسک نیوز،ترس عاملی مهم درشروع نشدن کسب و کار های نو در کشور است و همیشه برای شروع یک کسب و کار نو و سرمایه گذاری یک ترس پنهان در وجود آدم ها هست البته این ترس بستگی به میزان پس انداز و بقول معروف بنیه مالی افراد دارد .بقول امروزی ها باید دید جیب طرف چقدر پر هست.؟!


در حفاری چاههای نفت ,یک ریسک بیمه پذیر وجود دارد که اگر طی حفاری چاه نفتی گمانه زنی اشتباه در بیاد و چاه به مخزن نفت نرسد یا نفت با حجم کم داشته باشد  ,سرمایه گذاری کلانی از بین میرود .این ریسک در برخی از کشورها بیمه میشود ,البته به شرط و شروطها .


اگر امکان داشت و صنعت بیمه کشور ما و نیز صندوق های حمایتی وارد عرصه می شدند و بر اساس اصول علمی و اکچویری از سرمایه گذاران  کسب و کارهای نو پا حمایت می کردند بدون شک ترس و دلهره بسیاری از افراد برای ورود به عرصه تلاش کارآفرینی کاهش می یافت و به استحکام قدرت و رشد اقتصادی کشور مساعدت فراوان می شد.


ترس و دلهره ناشی از سقوط  به دهک پایین تر توانایی مالی ناشی از ریسک ورشکستگی و یا خاک خوری طولانی در یک شغل جدید بسیاری از افراد قشر متوسط را از ورود به فعالیت جدید شغلی باز می دارد و همین امر فرصت های از دست رفته زیادی را برای اقتصاد کشور ببار آورده است .

امید می رود با ورود صنعت بیمه به این عرصه وتامین پوشش های حمایتی سرمایه گذاری در طرح های نو , یکی از موانع جدی پیش روی اشتغال زایی در کشورمان از میان برداشته شود. در صورت عدم ورود صنعت بیمه بازرگانی به پوشش دادن این ریسک به هر دلیل و بهانه ای شایسته است دولت  و نمایندگان با تصویب تشکیل یک صندوق بیمه حمایت از کسب و کارهای نوپا یکی از مهمترین ریسک های متوقف کننده رشد اشتغال در کشور حذف خواهد شد.

با برنامه ریزی مطالعاتی و اجرایی دقیق هیچ توجیه فنی برای اعلام بیمه ناپذیر بودن این ریسک وجود نخواهد داشت.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.