استقبال سرد شركت هاي تجاري سنگاپور از خريد بيمه نامه

2016-12-21 07:20:05

آیین - انجمن بیمه عمر سنگاپور پيش از اين اعلام كرده بود،‌ این صنعت از اول ماه ژانویه تا ماه سپتامبر 2015 در این بازار حدود 1.54 میلیارد دلار به طور کل حق بیمه دریافت شده است که در قیاس با سال گذشته در همین بازه زمانی رشد 7 درصدی را نشان می دهد.تجارت هاي كوچك در سنگاپور تمايلي به خريد بيمه ندارند و حدود 10 درصد از آنان تحت هيچ پوشش بيمه اي نيستند.

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل از سایت تخصصی صنعت بیمه ، ایشا اینشورنس ریویوگفت : در حالي كه بيش از يك سوم شركت هاي كوچك تجاري در سنگاپور چشم انداز مثبت اقتصادي و افزايش سوددهي را براي خود متصور هستند اما حدود 10 درصد از آنان در برابر ريسك هاي موجود بيمه نيستند.

كارشناسان صنعت بيمه تاكيد مي كنند، ‌بزرگترين نگراني كه در اين زمينه وجود دارد عدم اعتماد مشتريان به بازار و تعطيلي تجارت ها پس از تحمل خسارت هاي سنگين است.

"كارل هامنان" رئيس مركز تحقيقاتي بيمه در سنگاپور، در اين باره مي گويد، بسيار آرام شاهد رشد تعداد شركت هاي بيمه هستيم كه حداقل يك بيمه نامه براي خود خريداري كرده اند؛ آمارهاي اعلام شده در سال جاري نسبت به سال گذشته پيشرفت اندكي داشته است.

طبق گزارش هاي منتشر شده، تجارت هاي كوچك در سنگاپور حدود 99 درصد دارايي شركت هاي بزرگ در اين كشور را در اختيار دارند و همچنين نيمي از توليد ناخالص داخلي اين كشور در اختيار اين شركت هاست.

هامنان در ادامه مي گويد، فك مي كنم درك درستي از بيمه و نبود پوشش هاي بيمه اي در بين تجار سنگاپوري وجود ندارد و به همين دليل آنان خريد بيمه نامه را در برنامه هاي بلندمدت خود قرار مي دهند. در حقيقت آنان نگران ريسك هاي موجود نيستند و به باور من صنعت بيمه در اين كشور راه درازي در پيش دارد.

انجمن بیمه عمر سنگاپور پيش از اين اعلام كرده بود،‌ این صنعت از اول ماه ژانویه تا ماه سپتامبر 2015 در این بازار حدود 1.54 میلیارد دلار به طور کل حق بیمه دریافت شده است که در قیاس با سال گذشته در همین بازه زمانی رشد 7 درصدی را نشان می دهد.

سنگاپور یكی از آزادترین بازارهای بیمه در جهان را دارد. در سال 2000 این كشور بازار بیمه خود را كاملا برای بیمه‌ گران خارجی باز كرد. حدود 75 درصد شركت‌های بیمه عمر و غیر عمر در سنگاپور مالكیت خارجی دارند و تجربیات این كشور می ‌تواند نقش مهمی در توسعه فعالیت شركت ‌های بیمه خارجی در صنعت بیمه كشور با توجه به آزادسازی تعرفه‌ ها داشته باشد.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.