رفع بحران صندوق‌های بیمه مهمترین نقاط قوت برنامه ششم توسعه کشور

2016-12-22 06:48:41

آیین - برنامه ریزی در پرداخت بخشی از بدهی‌های معوقه دولت به سازمان تامین اجتماعی تا پایان برنامه ششم توسعه صورت گرفته است.

به‌ گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل از سایت تخصصی صنعت بیمه ، مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: توجه به مشکلات و رفع بحران صندوق های بیمه ای از مهمترین نقاط قوت برنامه ششم توسعه کشور در حوزه رفاه و تامین اجتماعی است.

 
کیومرث طهماسبی در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اصول و سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت تامین اجتماعی، اقدام های موثری از سوی ارکان حاکمیتی نظام انجام شده است.

وی ادامه داد: تعامل مناسبی بین قوه مجریه و مقننه در بحث پیشگیری از ایجاد بدهی های جدید وهمچنین برنامه ریزی در پرداخت بخشی از بدهی‌های معوقه دولت به سازمان تامین اجتماعی تا پایان برنامه ششم توسعه صورت گرفته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی برای عمل به تعهدات خود به بیش از 42 میلیون نفر از جمعیت کشور و تامین نقدینگی لازم برای پرداخت تعهدات بلند مدت این سازمان به مستمری بگیران و بازنشستگان و جلوگیری از ایجاد بحران در بزرگترین صندوق بیمه ای کشور نیازمند توجه ارکان حاکمیتی کشور به این سازمان است.

طهماسبی ادامه داد: هم اینک در برخی از ماده های قانون برنامه توسعه ششم به دغدغه های سازمان تامین اجتماعی در این حوزه توجه شده و امید است در سایر مباحث مرتبط با حوزه رفاه و تامین اجتماعی نیز حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی مستمر باشد.

65 درصد جمعیت استان مرکزی شامل 296 هزار نفر بیمه شده اصلی و 60 هزار نفر مستمری بگیر تحت پوشش سازمان بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.