پويايي بازار بيمه در آسيا در گروه همكاري ژاپن و چين

2016-12-26 06:21:57

آیین - بیمه گران هم اکنون در بازارهای بین المللی حضوری فعال دارند و درصدد توسعه فعالیت هایشان هستند. بازار این نوع از بیمه در سنگاپور و هنگ کنگ به مراتب سریع تر از مالزی و چین در حرکت است.
اشتياق بين شركت هاي بيمه در ژاپن و چين به عنوان دو ابرقدرت اقتصادي در بزرگترين قاره جهان براي سرمايه گذاري در خارج از مرزها به عامل اصلي رشد صنعت بيمه در قاره آسيا تبديل شده است.

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل از سایت تخصصی صنعت بیمه ، ایشا اینشورنس ریویو گفت : افزايش سرمايه گذاري‌هاي خارجي توسط بيمه گران ژاپني و چيني به ويژه در دو سال گذشته باعث شده نه تنها اين دو بازار پوياتر شوند بلكه به رشد كل صنعت بيمه قاره آسيا نيز كمك كرده است.

در گزارش منتشر شده توسط موسسه رتبه بندي "مودي" با عنوان "بيمه ادغام و تمليك توسط بيمه گران ژاپني و چيني: اهداف آشنايي و اعتبار منفي متفاوت" آمده است، در ژاپن بسياري از شركت هاي بيمه از نبود فرصت كافي براي سرمايه گذاري در خانه رنج مي برند و به همين دليل بيمه گران عمر و غيرعمر در اين كشور به دنبال توسعه فعاليت هايشان در داخل مرزهاي كشورهاي ديگر هستند؛ به همين دليل بازار چين، براي آنان فرصت مغتنمي است.

در چين نيز بيمه گران به دنبال توسعه فعاليت هايشان هستند تا بتوانند به رشد ترسيمي خود برسند؛‌ از همين رو بيشتر شركت هاي بيمه به دنبال ادغام با همكاران خود در كشوهاري ديگر هستند؛‌ شرايطي كه موضوع بيمه ادغام و تمليك را بيش از گذشته پررنگ كرده است.

ادغام و تملیک، یکی دیگر از عملیات بانک های سرمایه گذاری است که معمولا در شرایط رونق اقتصادی جزو بخش های داغ بازار است و درآمد خوبی را برای بانک و متخصصان این حوزه فراهم می کند. به عبارتی دیگر ادغام و تملیک، جنبه ای از استراتژی، یا تامین مالی و یا مدیریت شرکتی است که با خرید، فروش، تقسیم و ترکیب شرکت های مختلف و نهادهای مشابه، می توانند به رشد سریع یک بنگاه در زمینه فعالیت خود و یا حوزه جدید، بدون ایجاد زیرنهاد و یا سرمایه گذاری مشترک کمک کند.

بیمه ادغام و تملیک در آسیا نسبت به دیگر بیمه های ناشناخته تر است و موانع بسیاری پیش رو دارد اما این نوع از بیمه در طول سال های گذشته نه تنها در جهان بلکه در آسیا به ویژه در سال جاری میلادی با رشد خوبی مواجه بوده است.

در اين گزارش با بررسي قراردادهاي كليدي ادغام و تمليك آمده است، بيمه گران ژاپني در اين زمينه با نرخ هاي بالا سرمايه گذاري مي كنند و به دنبال حضور در بازارهاي بالغ هستند چرا كه آنان در خانه، با چالش هاي متعددي از جمله نرخ پايين بهره، رشد ضعيف اقتصادي و حق بيمه ها، انبوه سهام ها و اوراق بهادر دولتي و افزايش بلاياي طبيعي رو به رو هستند.

اكنون انتظار می رود که این نوع از بیمه در بازارهای آسیایی جنوب شرقی مانند اندونزی، تایلند و ویتنام با تاخیر بیشتری رشد کند. اما در میان مدت، چشم انداز رشد در مناطق در حال ظهور امیدوارکننده تر از کشورهای اروپایی است. تجارت ها در این مناطق بسیار کوچک تر هستند و بیمه گران سود بیشتری را کسب می کنند.

طبق اين گزارش، در دیگر کشورهای آسیایی بیمه‌گران هم اکنون در بازارهای بین المللی حضوری فعال دارند و درصدد توسعه فعالیت هایشان هستند. بازار این نوع از بیمه در سنگاپور و هنگ کنگ به مراتب سریع تر از مالزی و چین در حرکت است.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.