سوال144/ اگر در تصادف، شخص ثالث دچار نقص عضو شده و یا فوت کند و رای دادگاه پس از تاریخ انقضای بیمه مسبب حادثه صادر شود، دیه تا سقف قید شده در بیمه نامه پرداخت می شود؟

2016-12-26 08:46:23

آیین- آشنایی با بیمه شخص ثالث، از ایجاد مشکلات و گرفتاری در روند فعالیت های روزمره جلوگیری می کند.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، توجه وآشنایی به شرایط بیمه نامه در رشته های مختلف، می توانند از بروز مشکلات و معضلات جلوگیری کند. لازم است که بیمه گذاران و بیمه گران به نحو موثری با مواد قانون و آیین نامه ها آشنا شوند و از تبعات ناآشنایی در این خصوص مصون بمانند. در ادامه سوالی در باره بیمه شخص ثالث مطرح شده که توسط شهرام تجزیه چی مشاور و مربی کسب و کار بیمه، پاسخ داده شده است.

 

سوال: اگر در تصادف، شخص ثالث دچار نقص عضو شده و یا فوت کند و رای دادگاه پس از تاریخ انقضای بیمه مسبب حادثه صادر شود، دیه تا سقف قید شده در بیمه نامه پرداخت می شود؟

 

پاسخ: مطابق ماده‌ی ۱۳ قانون جدید ثالث، بیمه‌گر باید دیه را به نرخ روز پرداخت کند. تنها استثنا بیمه نامه‌های صادره قبل از ۲۹ خرداد ۹۵ هستند که‌ می‌بایست الحاقیه ‌ی افزایش تعهدات داشته باشند. اگر نداشته باشند تعهد بیمه‌گر به همان نسبت کاهش می‌یابد. از آن جایی که بیمه نامه‌های صادره پس از ۲۹ خرداد ۹۵ نیازی به الحاقیه‌ی افزایش تعهدات ندارند دیه در مورد آن‌ها همیشه به نرخ روز صدور حکم قابل پرداخت است‌

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.