بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در بودجه صندوقهای بیمه مستقل

2016-12-26 12:08:14

آیین - دولت به گونه‌ای برنامه‌ریزی نماید که تا پایان سال آخر برنامه، بودجه سازمان ها و صندوق های بیمه گر اجتماعی مستقل‌شده و از محل بودجه عمومی اعتباری به آنها پرداخت نگردد.

به‌گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین به نقل از سایت تخصصی صنعت بیمه ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند تا پایان سال آخر برنامه ششم بودجه صندوقهای بیمه‌گر مستقل و از منابع بودجه عمومی اعتباری دریافت نکنند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، وکلای ملت در نشست علنی نوبت عصر امروز(دوشنبه، 6دی) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، بخشی از ماده 40 این لایحه را حذف و با 139 رای موافق، 3رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس با الحاق بخشی از این ماده به بند 8 ماده 7 این لایحه موافقت کردند.
 
نمایندگان مصوب کردند این بند از ماده 40 لایحه برنامه ششم به بند 8 ماده 7 این لایحه الحاق شود:
 
دولت به گونه‌ای برنامه‌ریزی نماید که تا پایان سال آخر برنامه، بودجه سازمان ها و صندوق های بیمه گر اجتماعی مستقل‌شده و از محل بودجه عمومی اعتباری به آنها پرداخت نگردد.
 
براساس این گزارش در بند 8 ماده 7 لایحه برنامه ششم که پیش از این به تصویب نمایندگان رسیده ذکر شده است که کلیه تصویبنامه ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، تغییرات تشکیلات، تغییر ضرایب، جداول حقوقی و طبقه بندی مشاغل و افزایش مبنای حقوقی، اعطای مجوز هر نوع استخدام و به کارگیری نیرو و همچنین مصوبات هیات های امنا که متضمن بارمالی باشد، در صورتی قابل طرح و تصویب و اجراء است که بار مالی ناشی از آن قبلاً محاسبه و در قانون بودجه کل کشور تامین شده باشد. اقدام دستگاه اجرائی برخلاف این حکم، تعهد زائد بر اعتبار محسوب می‌شود.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.