ارزيابي خسارات توفان "هاروی" در تگزاس آمريكا

08-29-2017 14:11:29
آیین- به گفته مقام‌های محلی هنوز "بسیار ویرانگر" است چرا که گردبادها و بارش‌های سنگین ناشی از آن بخش ‌های مهمی از مناطق آسیب دیده را زیر سیل فرو برده است.

 مقامات ایالات تگزاس برای ارزیابی نتایج توفان "هاروی" گروه‌هایی را به مناطق آسیب دیده اعزام کرده اند. 

 به گزارش سایت تحلیلی خبری آیین به نقل از از بي بي سي، هاروی شدیدترین توفان در 50 سال اخیر توصیف شده اما شدت آن کاهش یافته است. با این همه هنوز هم برخی مناطق این ایالت از جمله شهرهای هوستون و کورپوس کریستای گرفتار باد شدید و ریزش باران سنگین هستند. 

تا کنون کشته شدن دست کم دو نفر در اثر توفان تایید شده و بیش از 300 هزار نفر بدون برق مانده اند. 

"هاروی" در نخستین ساعات بامداد شنبه به سواحل شهر کورپس کریستی رسید؛ این توفند دریایی که با درجه شدت چهار به خشکی رسید، پس از آن کمی تضعیف شده و اکنون از طبقه‌ بندی توفند به توفان تقلیل یافته اما به گفته مقام‌های محلی هنوز "بسیار ویرانگر" است چرا که گردبادها و بارش‌های سنگین ناشی از آن بخش ‌های مهمی از مناطق آسیب دیده را زیر سیل فرو برده است و این شرایط جوی انتظار می ‌رود در ۲۴ ساعت آینده همچنان ادامه داشته باشد. 

هواشناسان بارندگی گسترده به میزان ۴۰ تا ۱۰۱ سانتیمتر را در مناطق مختلف تگزاس، از جمله شهر بزرگ هیوستون، پیش بینی کرده‌ اند و به همین علت به افرادی که در حواشی رودخانه‌ ها و مناطق پست زندگی می کنند هشدار داده اند که به نواحی مرتفع ‌تر بروند. 

آخرین بار در آمریکا سال ۲۰۰۵ توفان‌هایی با قدرت مشابه توفان هاروی (تندباد با سرعت بین ۲۰۹ تا ۲۵۱ کیلومتر در ساعت) به ثبت رسید. در توفان "کاترینا"، در اوت ۲۰۰۵، نزدیک به دو هزار نفر کشته شدند. در توفان "ویلما" در اکتبر همان سال، ۸۷ نفر کشته شدند. 
 

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.