با پشت سر گذاشتن رقباي اروپايي، بيمه گر چيني برترين شركت جهان شد

09-06-2017 13:43:21
آیین- در اين گزارش آمده است كه اين شركت در فهرست سال گذشته فوربس با چهار پله صعود از رتبه 20 به رتبه 16 جهاني رسيده بود.

يك شركت بيمه در چين توانست در فهرست قدرتمندترين شركت هاي تجاري جهان، از رقباي فعال خود در صنعت بيمه پيشي بگيرد و رده نخست را به خود اختصاص دهد.

  به گزارش سایت تحلییل خبری آیین به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، در فهرست جهاني هفته نامه "فوربس" كه هر ساله 200 شركت قدرتمند جهان را منتشر مي كند، شركت چيني "پينگ آن" به عنوان قدرتمندترين شركت بيمه جهان انتخاب شد. اين شركت توانست رقباي اروپايي خود را پشت سر بگذارد.

پینگ آن، شرکت هلدینگ خدمات مالی چینی است که در زمینه ارائه انواع خدمات بیمه، بیمه عمر و مدیریت دارایی فعالیت مي كند. اين شركت در سال ۱۹۸۸ راه‌اندازی شد و در حال حاضر با مجموع دارایی‌هایی بالغ بر ۴۶۰ میلیارد دلار، به‌ عنوان بزرگترین شرکت بیمه در جمهوری خلق چین شناخته می‌ شود.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر مرکز تجارت جهانی پینگ ان، "شنژن" قرار دارد و سهام آن در بازار بورس اوراق بهادار هنگ کنگ و بورس شانگهای معامله می ‌شود. بانک های "اچ ‌اس ‌بی ‌سی"، "گلدمن ساکس"، "مورگان استنلی" و گروه "چاروئن پوکفاند" سهام ‌داران اصلی این شرکت به ‌شمار می ‌آیند.

در اين گزارش آمده است كه اين شركت در فهرست سال گذشته فوربس با چهار پله صعود از رتبه 20 به رتبه 16 جهاني رسيده بود. اما در 12 ماه گذشته منتهي به هفتم آوريل، براساس اطلاعات جمع آوري شده جهاني اين شركت چيني توانسته 106.6 ميليارد دلار درآمد كسب كند و سود آن به رقم 9.5 ميليارد دلار برسد. طبق اين گزارش پينگ آن در همين سال 100.8 ميليارد دلار سرمايه بازاري داشته است. همچنين سود اين شركت از بخش تكنولوژي نيز با 20 درصد افزايش نسبت به ابتداي سال جاري ميلادي به 131 ميليون دلار رسيده است.

طبق اين گزارش، شركت بيمه آلماني "آليانز" نيز بعد از اين شركت چيني در ميان بيمه گران فعال در جهان عنوان دوم را كسب كند. اين شركت در فهرست كل فوربس در رده بيست و يكم جاي گرفته است. اين شركت اخيرا اعلام كرده است كه تا سه سال آينده حدود سه ميليون دلار بازده سرمايه گذاري خواهد داشت و اين مبلغ را براي رسيدن به اهدافش هزينه خواهد كرد.

آلیانز یک شرکت خدمات مالی چندملیتی است که ساختمان مرکزی آن، در شهر "مونیخ" آلمان قرار دارد. این شرکت، فعالیت ‌های اقتصادی فراوانی دارد اما تمرکز اصلی آلیانز بر روی ارائه خدمات بیمه است. فعالیت ‌های اقتصادی آلیانز، به پنج بخش تقسیم می ‌شوند که هر بخش تحت یک شرکت تابعه با مدیریت مستقل اداره می ‌شود.

شركت بيمه فرانسوي "آكسا" نيز در ميان شركتهاي بيمه در رده سوم قرار گرفته است و اين شركت رده بيست و هفتم را نيز در فهرست اصلي به خود اختصاص داده است.

آکسا در واقع یک شرکت خوشه ‌ای (فعال در چند صنعت) است که با توجه به قوانین و مقررات کشورها نوع خدمات و حوزه فعالیت‌های این شرکت نیز تغییر کرده و طیف وسیعی از خدمات مالی را در بخش‌های مختلف، ارائه مي كند. اين شرکت، از شرکت ‌های تابعه و زیرمجموعه زیادی تشکیل شده که در تعامل با یکدیگر به ارائه بیمه عمر و بیمه سلامت اشتغال داشته و همچنین مدیریت سرمایه‌ گذاری در صنایع مختلف را نیز انجام می‌دهند. این گروه در اروپای غربی، آمریکای شمالی، آسیا، اقیانوسیه و خاورمیانه، فعالیت مي كند.

در اين گزارش آمده است، اين شركت فرانسوي اخيرا اعلام كرده كه تغييرات بزرگي در طرح هاي انتقالي خود تا سال 2020 ميلادي اعمال كرده و قصد دارد تا فعاليت هاي بيمه اي خود در ايالات متحده آمريكا را گسترش دهد و در بخش بيمه عمر و مديريت دارايي ها متمركز شود.

فوربس همچنين در گزارش خود آورده است، اين سه بيمه گر برتر بازيگران متنوعي هستند كه در بخش هاي مختلف مانند بيمه عمر، درمان، دارايي و خدمات مالي فعاليت مي كنند.

طبق اين گزراش، در ميان 25 شركت بزرگ بيمه جهان، نام شركت هاي از كشورهاي چين، ژاپن، ايالات متحده آمريكا، سوئيس، بريتانيا، آلمان، كانادا، فرانسه، ايتاليا، هنگ كنگ و تايوان به چشم مي خورد.

موسسه فوربس اعلام کرده است آمار و داده ‌های این رتبه ‌بندی خود را با استفاده از داده‌ های مرکز تحقیقاتی «فکت ست» به ‌دست آورده و در آن چهار معیار مورد اندازه ‌گیری قرار گرفته است: میزان فروش، میزان سود، ارزش دارایی‌ها و ارزش بازاری. ارزش بازاری در این بررسی متعلق به تاریخ منتهی به 7 آوریل 2017 است و شامل همه شرکت‌ های سهامی عام است. همه این ارقام به دلار آمریکا اعلام شده‌ اند.

در فوربس آمده است كه به رغم کند شدن رشد اقتصادی اقتصادهای بزرگ دنیا، چین و آمریکا، شرکت‌ های این دو کشور همچنان سلطه خود را بر 10 رتبه نخست این فهرست حفظ کرده ‌اند و 40 درصد از شرکت ‌های کل فهرست را نیز تشکیل داده ‌اند. در این میان بانک ‌های چینی، همچنان به‌ عنوان بزرگ ‌ترین شرکت‌ های جهان معرفی شده ‌اند.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.