بيمه گر آلماني، دو شركت بزرگ چيني را مي خرد

09-12-2017 13:57:30
آیین- این شرکت در سال ۲۰۱۰، دوازدهمین شرکت بزرگ خدمات مالی در جهان بوده و در فهرست سال ۲۰۱۰ هفته نامه "فوربس" در رتبه ۲۳ بزرگترین شرکت‌ های جهان قرار داشت.

براساس آخرين شنيده ها "آليانز" يكي از بزرگترين شركت هاي بيمه در اروپا و جهان قصد دارد، بزرگترين و قدرتمندترين شركت بيمه در چين را خريداري كند. 

به‌گزارش سایت تحلیلی خبری آیین به نقل از خبرگزاري رويترز ، منابع آگاه خبر داده اند كه شركت "آنبانگ" چين كه به تازگي نامش با يه پرونده فساد در اين كشور گره خورده است و شر كت "اچ ان اي" اين شركت به زودي توسط  بيمه گر آلماني "آليانز" خريداري مي شود تا بخشي از اهداف اين شركت اروپايي براي فتح قله هاي مالي جهاني محقق شود. 

رويترز به نقل از افراد مطلع به اين معامله مي نويسد كه مذاكرات جداگانه اي با هر دو شركت در مراحل اوليه آن قرار دارد اما تاكنون به نتيجه اي مشخصي نرسيده است اما انتظار مي رود كه اين معامله به زودي بين دو كشور آلمان و چين صورت بگيرد.  

در اين گزارش آمده است كه اكنون برخي از سرشناسان دولت چين مي خواهند تا اكثريت سهام شركت "آنبانگ" توسط آليانز كه چهارمين شركت بزرگ بيمه جهان از نظر ارزش بازاري است، خريداري شود. ارزش اين مقدار از سهام اين شركت چيني حدود 95 ميليارد دلار گزارش شده است. اين در شرايطي است كه اين شركت اروپايي خواهان خريد سهم كوچكي از شركت "اچ ان اي" چين نيز است و اكنون دو نفر از مديران اين شركت در حال رايزني با مديران آليانز هستند. 

در اين گزارش آمده است كه پس از آنكه نام آنبانگ با يكي از بزرگترين پرونده هاي فساد در چين گره خورد، بسياري از مقامات ارشد در اين كشور خواهان خلاصي از اين رسوايي مالي هستند. پيش از اين در خبرها آمده بود كه وو شیائوهی، رئیس اين شركت و یکی از ثروتمندترین افراد در چین توسط بازرسان ضد فساد بازداشت شده است. شرکت آنبانگ که دارایی آن ۲۴۲ میلیارد دلار گزارش شده، به خاطر خریدهای بزرگ املاک در بازار بین المللی از جمله خرید هتل والدورف در منتهن نیویورک معروف است. 

این شرکت اخیرا در حال گفت و گو با شرکت املاکی بود که بخشی از دارایی‌های آن به جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ و مشاور ارشد کاخ سفید تعلق دارد. بنا به گزارش ها، دو طرف بر سر یک معامله درباره بازسازی یکی از ساختمان‌ های منهتن متعلق به شرکت کوشنر مذاکره می‌کردند. 

آلیانز، یک شرکت خدمات مالی چندملیتی است که ساختمان مرکزی آن، در شهر "مونیخ" آلمان قرار دارد. این شرکت، فعالیت ‌های اقتصادی فراوانی دارد اما تمرکز اصلی آلیانز بر روی ارائه خدمات بیمه است. این شرکت در سال ۲۰۱۰، دوازدهمین شرکت بزرگ خدمات مالی در جهان بوده و در فهرست سال ۲۰۱۰ هفته نامه "فوربس" در رتبه ۲۳ بزرگترین شرکت‌ های جهان قرار داشت. فعالیت ‌های اقتصادی آلیانز، به پنج بخش تقسیم می ‌شوند که هر بخش تحت یک شرکت تابعه با مدیریت مستقل اداره می ‌شود. 

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.