خسارت اقتصادي 20 ميليارد دلاري بلاياي طبيعي در چين

09-13-2017 09:33:52
پيش از اين در گزارش ها امده بود كه از سال 1970 تا کنون، یعنی در مدت 47 سال، آمار بلایای طبیعی در جهان چهار برابر شده است.

بلاياي طبيعي در چين تاكنون 20 ميليارد دلار خسارت اقتصادي در اين كشور بر جاي گذاشته است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری آیین به نقل از  بیزینس اینشورنس، بر اساس گزارش وزرات كشور چين و كميسيون ملي كاهش بلاياي طبيعي در اين كشور، تنها در ماه جولاي حوادث طبيعي در چين خسارت اقتصادي مستقيم 135 ميليارد يواني برجاي گذاشته است.

در اين گزارش آمده است كه در ماه جولاي بر اثر حوادث طبيعي 73 هزار خانه تخريب و 600 هزار خانه نيز خسارت جدي ديده اند. همچنين در حدود 9 ميليون هتكار از محصول كشاورزي از بين رفته است و بيش از 920 هزار هتكار از زمين هاي كشاورزي به طور كل نابود شده است.

طبق اين گزارش، خسارت كل در ماه جولاي تقريبا كمي كمتر از ميانگين خسارت وارده شده به اين كشور در طول پنج سال گذشته است؛ اكثر خسارت ها در چين بر اثر حوادث قابل توجه مانند سيلاب، خشكسالي و طوفان به وجود آمده است.

پيش از اين در گزارش ها امده بود كه از سال 1970 تا کنون، یعنی در مدت 47 سال، آمار بلایای طبیعی در جهان چهار برابر شده است. از سال 1995 تا کنون، بیشترین بلایای طبیعی در آمریکا، سپس چین و پس از آن در هند رخ داده است. همچنین سال گذشته 24.2 میلیون نفر بر اثر بلایای طبیعی غیرمنتظره آواره شده اند که سه برابر شمار کسانی است که به دلیل درگیری ها و خشونت آواره شده اند.

گفته شده، تعداد رویدادهای هیدرولوژیکی (نظیر سیل، زمین ‌لرزه و بهمن) در سال ۲۰۱۶ به بالاترین سطح خود رسیده است. رویدادهای هیدورلوژیکی ثبت‌ شده در حال حاضر، ۶ برابر تعداد آنها در سال ۱۹۸۰ است.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.