اولين صورتحساب توفان "ايرما" براي آمريكا؛ 200 ميليون دلار

09-13-2017 14:22:12
آیین- این توفان از جمله خسارت‌ بارترین توفان ‌هایی است که تاکنون آمریکا را در نوردیده است.

دفتر ملي خدمات بلاياي طبيعي در آمريكا اعلام كرد كه توفان "ايرما" تنها در لحظات نخست 200 ميليون دلار به منازل مسكوني خسارت وارد كرده است و پيش بيني مي شود كه اين ميزان خسارت چند برابر شود.

 به‌گزارش سایت تحلیلی خبری آیین به نقل ازخبرگزاري رويترز به گفته مقامات آمريكايي اين توفان در روزهاي نخست به شدت‌سهمگين بود و تنها در "باربودا" حدود 200 ميليون دلار به خانه‌ها و منازل مسكوني خسارت وارد كرده است.

به گفته مقامات رسمي، تنها در ساعات نخست اين توفان 90 درصد از خانه ها را تخريب كرد و خسارت وارد شده به زيرساخت هاي عمومي بسيار هنگفت است.

در همين حال،‌ موسسه "آکو ودر" در ایالات متحده اعلام کرده بود كه میزان خسارات اقتصادی ناشی از دو توفان هاروی و ایرما در این کشور می ‌تواند به 290میلیارد دلار برسد. این رقم معادل یک و نیم درصد تولید ناخالص داخلی آمریکاست.

"جوئل مایرز"‌ مدیر اين موسسه گفت: برآورد ما این است که میزان خسارات ناشی از توفان ایرما به 100میلیارد دلار برسد. این توفان از جمله خسارت‌ بارترین توفان ‌هایی است که تاکنون آمریکا را در نوردیده است.

به گفته او، توفان هاروی نیز که در اواخر ماه آگوست ایالت "تگزاس" و بخش‌هایی از ایالت "لوییزیانا" را درنوردید 190میلیارد دلار خسارت به بار آورده که معادل یک درصد تولید ناخالص داخلی آمریکاست.

سازمان ملی توفند امریکا در گزارش روز دوشنبه خود اعلام کرد که هرچند اين توفان ضعیف ‌تر شده اما انتظار می ‌رود همچنان قدرتمند باقی بماند و با بادهایی با سرعت حداکثر ۱۷۷کیلومتر در ساعت به مسیر خود ادامه دهد.

گفته شده، ایرما برق بیش از سه میلیون خانه و مرکز تجاری را قطع کرده و انتظار می ‌رود قطعی برق به مناطق بیشتری کشیده شود.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.