"بلاك‌چين" نظام تجاري صنعت بيمه را دگرگون مي كند

09-16-2017 11:11:12
آیین- يكي از اصلي ترين دليل استفاده از بلوك‌چين در آسيا، همگام سازي محصولات و تبادل اطلاعات مشتريان ميان بانك ها و شركت هاي بيمه است.

يكي از بزرگترين موسسات حسابرسي جهان در گزارشي اعلام كرد كه فناوري "بلوك‌چين" به زودي مدل هاي تجاري صنعت بيمه در جهان را دگرگون مي كند.
  به گزارش سایت تحلیلی خبری آیین به نقل از  ايشا اينشورنس نيوز، شركت حسابرسي "دیلویت" در اين گزارش آورده است كه از اين فناوري اخيرا در معاملات ديگري جهاني مانند بانكداري ديجيتال، معاملات تجاري، پرداخت هاي برون مرزي استفاده مي كنند، ‌اما بدون شك فناوري بلوك‌چين (blockchain) به طور ويژه صنعت بيمه را دستخوش تغييرات چشمگير مي كند چرا كه استفاده از تكنولوژي ابهامات در سيستم ريسك پذيري بيمه را از بين مي برد.

اين شركت بزرگ جهاني اكنون در تلاش است تا با همكاري با سازمان نظارتي پولي هنگ كنگ، شرايط استفاده از فناوري بلوك‌چين را در بخش بانك-بيمه فراهم كند و همچنين مصمم است تا اين پروژه را تا سه ماهه چهارم سال جاري ميلادي به طور كامل راه اندازي كند.

بلاک چین نوعی از دفتر توزیع است که تراکنش های مالی را ارزش گذاری می کند و آنها را مرتبا در بلوک ها به صورت گروهی ذخیره می کند. در واقع بلاک چین نوآوری و تکنولوژی اصلی بیت کوین است و به عنوان معیار تمام تراکنش های مالی در شبکه دیجیتالی پذیرفته می شود.

هفته نامه "وال ‌استریت ژورنال" در گزارشی نوشته بود، این فناوری برای توزیع، شناسایی و ثبت طیف گسترده‌ ای از خدمات مالی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در حالی‌که عده‌ زیادی فکر می ‌کنند تنها کاربرد بلاک‌چین، استفاده در بیت کوین است، "ریچارد مولدز" مدیر ارشد شرکت امنیت الکترونیکی "سیلز" می‌ گوید: بلاک‌چین می ‌تواند اعتماد مردم به اینترنت را افزایش دهد؛ به‌ عنوان ‌مثال می‌ تواند علاوه بر متصل کردن اشیا به یکدیگر و اینترنت، رابطی برای تراکنش‌ های مالی بین مردم و اشیا مختلف نیز باشد.

این فناوری در سال گذشته با مبلغ يك میلیارد دلار، بیشترین سرمایه‌ گذاری روی يك فناوری نوظهور را به خود اختصاص داده است. "آجای ویج" معاون و رئیس بخش خدمات مالی شرکت "اینفوسیس" می‌ گوید: بلاک‌چین طراحی شد تا جلوی کلاه ‌برداری در معاملات گرفته شود. این فناوری یک پایگاه داده‌ توزیع شده است تا هر کسی بتواند در آن اعتبار معاملات را بررسی کند.

"پل سين" يكي از مديران شركت دیلویت در آسيا در اين باره مي گويد، يكي از اصلي ترين دليل استفاده از بلوك‌چين در آسيا، همگام سازي محصولات و تبادل اطلاعات مشتريان ميان بانك ها و شركت هاي بيمه است.

او ادامه مي دهد: از ديگر كاربردهاي اين فناوري، رديابي كالاهاست كه توسط شركت هاي بيمه تكثير شده است.

"دیلویت" بزرگترین شرکت خدمات حرفه‌ ای در جهان است که در کنار شرکت‌ های "پرایس واتر هاوس کوپرز"، "ارنست اند یانگ" و "کی ‌پی ‌ام ‌جی" به ‌عنوان یکی از چهار موسسه بزرگ حسابرسی جهان شناخته می‌ شود.

اين شرکت در سال ۱۸۴۵ توسط "ویلیام ولش دیلویت" در شهر لندن تاسیس شد. امروزه دفتر مرکزی این شرکت در ساختمان "جی ‌ئی"، واقع در شهر نیویورک، ایالات متحده آمریکا مستقر است. شرکت دیلویت خدماتی مانند حسابرسی، مشاوره، مدیریت ریسک سرمایه ‌گذاری، مشاور مدیریت و مشاوره مالی را در بیش از ۱۵۰ کشور ارائه می ‌کند.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.