حملات سايبري، فرصتي براي شركت هاي بيمه در خليج فارس

09-17-2017 09:42:25
آیین- در حمله سایبری به یک شرکت ارائه دهنده ترافیک در اینترنت به نام "دین.سوکه" که اکتبر ۲۰۱۶ روی داد و بخشی از فعالیت موسساتی مثل توئیتر، پی ‌پال و اسپاتیفای را مختل کرد از همین روش استفاده شده بود.

با افزايش حملات سايبري در ميان كشورهاي خليج فارس، سود سرشاري نصيب شركت هاي بيمه مي شود كه در اين زمينه فعاليت مي كنند. 

 به گزارش سایت تحلیلی خبری آیینبه نقل از آسوشیتدپرس،‌ دفاع در برابر این تهدیدها اکنون در دوبی به یک تجارت بزرگ بدل شده است. دوبی که صاحب برخی از بلندترین ساختمان ‌های جهان است بیشتر از گذشته سعی دارد خود را به عنوان "شهری هوشمند" جلوه دهد که در آنجا جواز ازدواج توسط روبات ‌ها صادر می ‌شود. 

بر اساس اين گزارش، همه روزه، تعداد بيشماری از موسسات در سطح جهان، با انواع جرايم سایبری و سرقت اطلاعات، مواجه هستند. این امر، بستر فعالیت مناسبی برای دولت ‌ها و شرکت ‌های بیمه به ارمغان آورده است؛ به عبارت دیگر، شرکت های بیمه، در راستای سیاست کلان دولت‌ ها مبنی بر مسئولیت ‌پذیری سایبری، به حوزه بیمه سایبری وارد شدند و خود را متعهد به پرداخت خسارات احتمالی ناشی از حملات سایبری به شرکت ‌های قربانی این دست جرايم کردند. 

از همين رو دولتمردان در كشورهاي حاشيه خليج فارس امروز بيش از هر زمان ديگري با چالش حملات سايبري روبه رو هستند؛ آنها از وقوع حمله ‌ای مشابه آنچه در سال ۲۰۱۲ در عربستان سعودی روی داد نگران هستند. بر اثر حملات سایبری و شیوع بدافزار موسوم به "شامون" تقریبا تمامی شبکه کامپیوتری شرکت نفت دولتی عربستان نابود شد. 

"تونی کول" از مدیران یک شرکت ایمنی سایبری در کالیفرنیا می ‌گوید: «این شدیدترین حمله فیزیکی بود که تاکنون شاهد آن بوده‌ ایم. هدف مهاجم تخریب کامل شبکه‌ های کامپیوتری بود. با توجه به اینکه تعداد بیشتری از کشورها از چنین امکاناتی برخوردار می‌ شوند و برای آنها وجهه بین ‌المللی مهم نیست متاسفانه این نوع حملات افزایش خواهند یافت». 

با توجه به اتصال تعداد بیشتری از وسایل خانه و آشپزخانه مثل قهوه‌ جوش و یخچال به شبکه اینترنت، هکرهای سمج می ‌توانند با استفاده از آنها بزرگترین حملات سایبری را در هر نقطه ‌ای از جهان انجام دهند. در حمله سایبری به یک شرکت ارائه دهنده ترافیک در اینترنت به نام "دین.سوکه" که اکتبر ۲۰۱۶ روی داد و بخشی از فعالیت موسساتی مثل توئیتر، پی ‌پال و اسپاتیفای را مختل کرد از همین روش استفاده شده بود. 

کارشناسان ایمنی شبکه اینترنت هشدار می‌ دهند که در آینده هر آشپزخانه‌ ای به بهشت هکرها بدل خواهد شد. بی شک چنین بازار جدیدی برای بیمه ‌گذاران مطرح جهان، فرصتی بدیع به شمار می‌ رود و سبب تثبیت تراز مالی مثبت این شرکت‌ ها می ‌شود. از سوی دیگر، روند رو به افزایش حملات سایبری در سطح جهان نیز سبب شکوفایی بیش از پیش تقاضای صاحبان مشاغل برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه سایبری شده است. کارشناسان اقتصادی  پیش‌بینی می‌ کنند که در سال‌ های آینده، نرخ رشد این بازار 2 رقمی خواهد شد كه نويد روزهاي طلايي براي صنعت بيمه است. 

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.