"داعش" و "بلاياي طبيعي" نفس صنعت بيمه را مي گيرد

09-19-2017 11:53:57
آیین- در آسيا پاسفيك، شهروندان هفت كشور استراليا، هندوستان، اندونزي، ژاپن، فيليپين، كره جنوبي و ويتنام معتقدند كه گرئه تروريستي داعش و پديده گرمايش زمين اصلي ترين نگراني جهاني است؛

گروه تروريستي "داعش" و "بلاياي طبيعي" به عنوان اصلي‌ترين تهديد امنيت جهاني شناخته شدند؛ پديده هاي كه نه تنها رشد اقتصادي را كند مي كند، بلكه باعث مي شود شتاب توسعه صنعت بيمه به ويژه در كشورهاي درگير بسيار كند شود. 

 به گزارش سایت تحلیلی خبری آیین به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، مركز تحقيقاتي و تحليلي "پاو" كه مقرش در واشنگتن قرار دارد، در آخرين گزارش خود آورده است، بر اساس شواهد عيني مشخص شده است كه گروه تروريستي داعش و تغييرات آب و هوايي اصلي ترين تهديد امنيتي براي كل جهان به شمار مي روند. 

در اين تحقيق هشت تهديد اصلي جهاني ذكر شده است اما تقريبا در تمامي مناطق و تمامي افراد جهان تنها نگران داعش و بلاياي طبيعي هستند و تاكيد مي كنند كه اين دو عامل مي تواند ثبات جهاني را بر هم بزند و زندگي آنان را تحت الشعاع قرار دهد. 

در اين مطالعه كه در 38 كشور جهان صورت گرفته، تاكيد شده كه اين تهديدها به شدت بر شرايط اقتصادي جهان تاثير مي گذارد و اين روند بدون شك بر صنايع اصلي مانند صنعت بيمه روند تخريبي خواهد داشت. 

در اين گزارش آمده است كه شهروندان 18 كشور جهان از جمله ساكنان اتحاديه اروپا، خاورميانه، آسيا و ايالات متحده به شدت نگران اين دو عامل مخرب هستند. اكثر كشورها در اين مناطق اخيرا شاهد حملات تروريستي توسط گروه داعش بوده اند. 

در همين حال، در اكثر كشورهاي كه اين نظر سنجي صورت گرفته است، بلاياي طبيعي در رده دوم نگراني مديران و افراد عادي جامعه جاي دارد. در 13 كشور آمريكاي لاتين و قاره آفريقا، پديده هاي جوي، اولين نگراني به شمار مي رود.  

در اين گزارش تاكيد شده است، صنعت بیمه احساس می‌کند که شرایط دشوار آب و هوایی باید در اولویت قرار بگیرد؛ این در حالی است که توجه به گرم شدن کره زمین از مدت‌ها پیش در مرکز توجه قرار گرفته است چرا که به دلیل وقوع سیلاب یا آتش‌سوزی خسارت‌های بزرگی به جنگل‌ها و محیط زیست وارد شده است. 

حملات سايبري، ديگر نگراني شهروندان و مديران تجارت ها در جهان است. به باور آنان حملات سايبري مي تواند شرايط اقتصادي را به طور كلي دستخوش تغييرات كند و حدود 51 درصد از افراد شركت كننده در اين مطالعه بر اين باورند كه حملات سايبري، اصلي ترين تهديد براي ثبات جهاني است. 

در آسيا پاسفيك، شهروندان هفت كشور استراليا، هندوستان، اندونزي، ژاپن، فيليپين، كره جنوبي و ويتنام معتقدند كه گرئه تروريستي داعش و پديده گرمايش زمين اصلي ترين نگراني جهاني است؛  در اين كشورها حدود 51 درصد نيز بر اين باورند كه حملات سايبري مي تواند فرآيند اقتصادي زندگي آنان را تحت الشعاع قرار دهد. اين در حالي است كه حدود 47 درصد افراد شركت كنند در اين تحقيق كه در اين هفت كشور زندگي مي كنند، قدرت چين و نفوذ اين كشور را تهديد اصلي مي دانند. 

همچنين يك سال پس از كودتاي نافرجام تركيه كه از سوي بسيار از كشورها از جمله ايالات متحده آمريكا محكوم شده است، 72 درصد از شهروندان تركيه بر اين باورند كه قدرت آمريكا و نفوذش در جهان، اصلي ترين تهديد جهاني است. اين رقم در قياس با سال 2013 ميلادي حدود 28 درصد رشد داشته است. در سال 2013 تنها 44 درصد افراد حاضر در اين نظرسنجي از آمريكا به عنوان تهديد نام برده بودند. از سوي ديگر حدود 64 درصد شهروندان تركيه مي گويند كه نگران مسئله مهاجران هستند چرا كه در سال هاي اخير موج بزرگي از پناهجويان از خاورميانه براي رسيدن به خاك كشورهاي اروپايي به تركيه فرار كرده اند. 
 

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.