50ميليارد دلار خسارت بيمه اي طوفان "ايرما" به جزاير كارائيب

10-04-2017 09:53:17
آیین- کارشناسان و تحليلگران پيامدهاي اين طوفان بر چهارمين اقتصاد بزرگ ايالت متحده را سنگين ارزيابي کرده ‌اند. اين طوفان در حالي به فلوريدا رسيد که مقام‌هاي ايالتي آن را کشنده توصيف كردند.

آخرين گزارشهاي منتشر حاكي از آن است طوفان ايرما كه چندي پيش ايالات متحده آمريكا و جزاير كارائيب را درنورديد، به ترتيب 32 و 50 ميليارد دلار خسارت بيمه اي به اين مناطق وارد كرده است. 

 به گزارش سایت تحلیلی خبری آیین به نقل از  بیزینس اینشورنس، بر طوفان سهمگين ايرما به ايالات متحده آمريكا 32 ميليارد دلار و به جزاير كارائيب 50 ميليارد دلار خسارت بيمه اي وارد كرده است. اساس گزارش موسسه آمريكايي "اير" كه به تازگي منتشر شده است،

کارشناسان و تحليلگران پيامدهاي اين طوفان بر چهارمين اقتصاد بزرگ ايالت متحده را سنگين ارزيابي کرده ‌اند. اين طوفان در حالي به فلوريدا رسيد که مقام‌هاي ايالتي آن را کشنده توصيف كردند. 

طبق گزارش هاي منتشر شده، اين طوفان به فرودگاه‌ ها، مسيرهاي حمل و نقل هوايي و ساير زيرساخت ‌هاي جزاير کارائيب آسيب‌ هاي جدي وارد کرده است. ميامي، اورلاندو و فوت لادرديل، دوازدهمين، سيزدهمين و بيست و يکمين فرودگاه‌هاي بزرگ در ايالات متحده‌ امريکا هستند که در سال 2016 ميلادي، انتقال بيش از 115 ميليون مسافر از اين پايانه‌ ها صورت گرفته اما اين طوفان باعث تعليق فعاليت فرودگاه‌ هاي بخش‌هاي جنوبي و مرکزي فلوريدا شد. 

همچنين موسسه تحليلي "ورسيك" كه مقر آن در ايالا بوستون قراردارد، با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه ميزان خسارت بيمه اي اين طوفان به ايالات متحده آمريكا بين 25 تا 35 ميليارد دلار است. اوايل هفته گذشته ميلادي، موسسه اير پيش بيني كرده بود كه ميزان خسارت هاي بيمه اي اين طوفان در آمريكا رقمي بين 20 تا 40 ميليارد دلار است.  

همچنين اين موسسه براي جزاير كارائيب كه در آن اين طوفان به چند جزيره كوچك خسارت وارد كرده بود، پيش بيني كرده است كه ايرما حدود 7 تا 15 ميليارد دلار خسارت بيمه اي برجاي گذاشته است. 

صعنت کشاورزي فلوريدا به ويژه در حوزه مرکبات طي سال‌ هاي گذشته دچار چالش و آسيب جدي شده و طوفان ايرما مي ‌تواند شرايط را وخيم‌ تر کند. همچنين در آستانه فصل برداشت محصول، طوفان ايرما باعث کنده شدن محصولات کشاورزي از درختان و آسيب ديدن درختان شده است. جالب اينجاست که از زمان آغاز طوفان ايرما، قيمت آب پرتقال در فلوريدا به طور چشمگيري افزايش يافته است. 

طوفان ايرما  زندگي 9 ميليون نفر را تحت تاثير قرار داده است. اين طوفام همچنين صنعت گردشگري ايالت فلوريدا که سواحل شناي و آفتابي آن عمدتا ميزبان شمار زيادي گردشگر است را تحت تاثير قرار داده است؛ گردشگراني که سالانه ميلياردها دلار به اقتصاد اين ايالت کمک مي‌ کنند. 

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.