ربات ها در راه تسخير صنعت بيمه

10-09-2017 13:46:26
آیین- این ربات های هوشمند قرار است در فروشگاه به مشتریان بیمه عمر بفروشند. آنان در کنار کارمندان این شرکت قرار می گیرند و محصولات و خدمات بیمه ای را برای مشتریان تشریح می کنند.

بسياري از مردم جهان بر اين باورند كه ربات ها مي توانند جايگزين نيروهاي كاري در صنايع مختلف شوند. 


 به گزارش سایت تحلیلی خبری آیین به نقل از  وب سايت راشاتودي، در تحقيق انجام شده توسط موسسه تحقيقاتي "پيو" كه يك سازمان تخصصي غيردولتي در آمريكاست، آمده است كه بيشتر آمريكايي ها در هراس هستند كه ربات ها در بخش ساخت و ساز و يا توسعه نرم افزاري، شغل آنها را تصاحب كند؛ هرچند كه بسياري از آنان بر اين باورند كه اين مسئله تهديدي براي شغل آنان به شمار نمي رود. 

طبق اين تحقيق، يك سوم از چهار هزار نفر شركت كننده در اين تحقيق از اتوماتيك شدن كارها هراسي ندارند و 72 درصد به اين مسئله نگاه منفي دارند.  

پيش از اين در گزارش ها آمده بود كه شركت هاي بيمه در ژاپن بيشتر از ديگر همتايان خود خواهان استفاده از ربات ها به عنوان فروشندگان بيمه هستند. طبق اين گزارش، این ربات های هوشمند قرار است در فروشگاه به مشتریان بیمه عمر بفروشند. آنان در کنار کارمندان این شرکت قرار می گیرند و محصولات و خدمات بیمه ای را برای مشتریان تشریح می کنند.
 
 روبات "پپر" قرار است در سمینارها و سفرها برای افزایش سطح مهارت نیز شرکت کند و با دیگر فروشنده های بیمه در شرکت های دیگر آسیا نیز همکاری و تعامل داشته باشد. در حال حاضر 2 ربات پپر در فروشگاه های سافت بانک در ژاپن کار می کنند. این ربات هوشمند ژاپنی از فوریه سال جاری با برچسب ۱۹۳۰ دلار در ژاپن به فروش عمومی گذاشته شده است. 

همچنين "تام دی سوان"، مدیر عامل بیمه زوریخ پيش از اين گفته بود، "ما اخیرا هوش مصنوعی (AI) را به دنیا معرفی کردیم که می‌ تواند ۴۰ هزار ساعت کار را در خود ذخیره و بررسی کند، حال آن که سرعت پردازش این اطلاعات توسط این سیستم تنها ۵ ثانیه است." 

شرکت‌ های بزرگ بیمه مانند شرکت بیمه آمریکایی "لیمونید"، به دنبال استفاده از فواید و منافع فن آوری ‌های جدید، از جمله هوش مصنوعی و ایده‌ های مبتنی بر تکنولوژی هستند. همچنين شرکت بیمه انگلیسی اویوا (Aviva) نیز تصمیم گرفته، تا در برخی فرآیند‌های شرکتش از هوش مصنوعی بهره ببرد. 

"نوئل شاركي" يكي از مديران بنياد رباتيك در آمريكا در اين باره به وب سايت "بي بي سي" گفت: اين فرآيند آغاز حضور ربات ها در بخشي هاي مختلف و كاهش حضور انسان هاست، آن هم در بخش هاي مانند بيمه يا دريافت وام.  

اين در حالي است كه برخي بر اين باورند كه ورود تكنولوژي ها خودكار بيشترين تهديد براي بازار كار در جهان و به ويژه در ايالات متحده امريكاست.  
 

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.