يك ميليارد دلار خسارت توفان "نيت"

10-10-2017 13:47:04
آیین- توفان نيت طبق گزارش مركز ملي توفان در آمريكا، باعث وقوع سيلاب و زمين لرزه در آمريكاي مركزي شد و در حدود 17 كشته در كاستاريكا و نيكاراگوئه برجاي گذاشت.

توفان "نيت" كه چند روز گذشته برخي از مناطق آمريكا و سواحل خليج مكزيك را درنوريد، بر اساس تخمين ها بيش از يك ميليارد دلار به ايالات متحده و كشورهاي آمريكاي لاتين خسارت اقتصادي وارد كرده است. 

  به  گزارش سایت تحلیلی خبری آیین به نقل از  بلومبرگ، اين توفان كه شنبه شب به نيواورلئان رسيد به آمريكاي مركزي و ايالات متحده خسارت هنگفتي را وارد كرده است؛ اين در حالي است كه آمريكا همچنان درگير مشكلات و زيان اقتصادي توفان "ايرما" است. 

توفان نيت طبق گزارش مركز ملي توفان در آمريكا، باعث وقوع سيلاب و زمين لرزه در آمريكاي مركزي شد و در حدود 17 كشته در كاستاريكا و نيكاراگوئه برجاي گذاشت. 

اين در حالي است كه به گزارش شركت هاي بيمه، نيت به سكوهاي نفتي در خليج مكزيك نيز آسيب هاي جدي وارد كرده است.  

بر اساس گزارش های هواشناسی، این توفان پیشتر باعث بارش باران های سیل آسا در آمریکای مرکزی و جان باختن دست کم 28 نفر شد. شدت یافتن تهدیدهای ناشی از وقوع توفان همچنین باعث شد دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا دستور ارسال بودجه اضطراری فدرال را برای مقابله با پیامدهای توفان صادر کند. 

در همين حال تخمين زده شده است كه خسارت اوليه اين توفان به نيكاراگوئه، هندوراس و باقي مناطق آمريكاي مركزي به 250 ميليون دلار برسد. همچنين اين توفان رقمي بين 700 تا 800 ميليون دلار ديگر به ايالات متحده زيان بيمه اي وارد كرده است. 

بر اساس اعلام مرکز ملی توفان آمریکا، مرکز توفان نیت در فاصله 395 کیلومتری جنوب شرق دهانه رودخانه می سی سی پی قرار داشت. همچنین سرعت بادهای ناشی از این توفان به 135 کیلومتر در ساعت می رسید. بدین ترتیب این توفان بر اساس مقیاس "سفیر– سیمپسون" توفان درجه یک شمرده می شود. 

مرکزی ملی توفان آمریکا در اینباره اعلام کرد: "ترکیبی از توفان سهمگین، و بالا آمدن سطح آب باعث شد مناطقی از سواحل خلیج مکزیک که معمولا خشک است، دچار آب گرفتگی شود. سطح آب از خط ساحلی بسیار جلوتر آمد و مناطق زیادی از ساحل را در بر گرفت." همچنين سطح آب در ساحل خلیج مکزیک در برخی مناطق، 2 متر و 70 سانتیمتر بیشتر از سطح معمول افزایش يافت. 

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.