هدف صندق بیمه پایه، حمایت از تولیدکنندگان است

10-18-2017 14:37:04
آیین- عضو هیئت‌مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: هدف صندق بیمه پایه حمایت از تولیدکنندگان است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری آیین به نقل از ایسنا- منطقه لرستان، مهندس سعیدی درجلسه با مدیر برنامه‎ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان درمورد ساختار و کارکرد صندوق بیمه جهاد کشاورزی اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزی یک شرکت صددرصد دولتی است که مطابق به قانون صاحبان صندوق، بیمه وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون رییس‌جمهور و سازمان برنامه بودجه هستند.

وی افزود: در صندوق بیمه کشاورزی یک ساختارمشاهده می‌شود که متشکل از یک کمیته فنی و هیئت‌مدیره و ساختار اداری دیده شده که طبق ماده واحده دربانک کشاورزی تشکیل می‎شود و کلیه طرح و سیاست‎ها که ساری و جاریست در یک گردش کار مشخص که ابتدا به کمیته فنی ارسال و در مجموعه به مصوبه تبدیل می‎شود.

سعیدی در مورد حمایت از آسیب‎دیدگان بخش کشاورزی افزود: تمام هدف ما در طول سه سال اخیر حمایت موثر از آسیب‌دیدگان دربخش کشاورزی بوده نه یک حمایت عام از کشاورزی.

عضو هیئت‌مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور تصریح کرد: صندوق کشاورزی اگر حمایت می‌کند فقط در تامین بخشی از حق بیمه‌گذار حمایت می‎کند در سایر موارد براسال اصول بیمه‎ای و دستورالعمل‎ها حسابری و بازرسی می‎شود.

وی با اشاره به اینکه ممکن است برخی فکر کنند که منافع صندوق بیمه در این مسأله است که به آسیب دیدگان پول پرداخت نکند، یادآور شد: برخی ممکن است این نگرش را داشته باشند که صندوق بیمه به خاطر منافع خودش پول پرداخت نکند اما ما افتخار می‎کنیم که به آسیب‎دیدگان کمک کنیم و به عنوان ابزار مدیریتی حضورفعال و موثری داشته باشیم و اصلاحات جدیدی که در سیستم صندوق بیمه ایجاد می‎کنیم در همین راستا است.

سعیدی در تشریح صندق بیمه "پایه" خاطرنشان کرد: بیمه پایه به کسانی تعلق می‎گیرند که محصولات کشاورزی و دامی آنها به شدت دچار آسیب‎های قهری و طبیعی شده‎اند و این آسیب‌دیدگی شامل بیماری‎های مزمن که دام را با خطر مواجه کرده، گستردگی سطح آسیب و عوامل خطری و قهری است.

عضو هیئت‌مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور در مورد روش پول گرفتن و پول دادن به آسیب‎دیدگان خاطرنشان کرد: راهبرد اصلی صندوق بیمه پول گرفتن و پول دادن به مردم نیست و به تعبیری اصول بیمه می‎گوید شما از یک عده کثیری پول کم بگیرید و به عده قلیل آسیب‎دیده بدهید. این از اصل اساسی صندوق بیمه است که متاسفانه این اصل را فراموش کرده‎ایم.

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.