فرمان عجيب عربستان براي يكسان سازي شركت هاي بيمه

10-22-2017 12:38:59
آیین- در اين گزارش آمده است كه آژانس پولی عربستان سعودی (SAMA) به مديران شركت هاي بيمه دستور داده تا تنها شهروندان سعودي را در بازارهاي مالي براي فروش محصولات خود استخدام كنند.

عربستان سعودي در طول ماه گذشته ميلادي تصميم هاي شگفت انگيز بسياري هم در حوزه سياست خارجي و هم در مورد حقوق زنان در اين كشور گرفته اما دستور جديد رياض به شركتهاي بيمه در اين كشور تعجب عده اي زيادي را برانگيخته است.

 به گزارش سایت تحلیلی خبری آیین به نقل از وب سايت خبري "ميدل ايست مانيتور"،‌ طبق فرمان جديد پادشاهي سعودي تمام كارمندان غيرسعودي در شركت هاي بيمه در اين كشور بايد اخراج شوند.

در اين گزارش آمده است كه آژانس پولی عربستان سعودی (SAMA) به مديران شركت هاي بيمه دستور داده تا تنها شهروندان سعودي را در بازارهاي مالي براي فروش محصولات خود استخدام كنند.

در بيانيه منتشر شده توسط اين آژانس تاكيد شده تا ماه فوريه آينده هيچ شهروند غيرسعودي اجازه فروش و يا بازاريابي محصولات بيمه اي را ندارد و اينكه فرد غيرسعودي چه سمتي داشته باشد و يا اينكه ارتباط او با شركت بيمه چيست، در شرايط تغييري ايجاد نمي كند.

طبق اين فرمان، شهروندان غيرسعودي حتي اجازه ندارند به عنوان واسطه در شركت هاي بيمه و كارگزاري هاي اين صنعت فعاليت كنند.

در اين بيانيه به شركت هاي بيمه سعودي فرصت داده شده تا ماه فوريه آتي تمامي نيروهاي خود را پاكسازي و تنها شهروندان سعودي را جايگزين كنند. همچنين طبق اين قانون جديد، تمامي مديران شركت هاي بيمه در تمامي سطوح بايد شهروند اين كشور باشند.

طبق اين گزارش، نرخ بيكاري در ميان شهروندان سعودي در نيمه نخست سال 2017 ميلادي 12.7 درصد بوده و اين در حالي است كه اين ميزان در سه ماهه دوم سال جاري ميلادي به 12.8 درصد افزايش داشته است. به نظر مقامات سعودي، اين افزايش يك درصدي به دليل كاهش قيمت جهاني نفت بوده است چرا كه ميزان درآمد اين پادشاهي روند كاهشي را تجربه كرده است.

براي نزديك به سه سال، دولت رياض تلاش كرده تا سرعت رشد صنايع مختلف اين كشور را تسريع كند و يكي از اصلي ترين دلايل اين سياست كاهش نرخ بيكاري در اين كشور عنوان شده است.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.