ضرورت حمایت رسانه ها از صنعت بیمه

10-24-2017 12:15:09
آیین- روز گذشته اولین جلسه هم اندیشی چالش های صنعت بیمه در حوزه رسانه با حضور مدیران عامل شرکت های بیمه ، مدیران روابط عمومی و همچنین با حضور رییس کل بیمه مرکزی در دو بخش روابط عمومی و رسانه و مدیران عامل و رسانه برگزار شد . دراین جلسه خبرنگاران به بیان چالش های موجود برای رسانه ها در حوزه صنعت بیمه پرداختند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری آیین به نقل از عصر اقتصاد؛ همچنین دراین جلسه مدیران عامل شرکت های بیمه ملت ، تعاون ، دی ، خاورمیانه ، پارسیان ،صندوق تامین خسارت بدنی ، قائم مقام مدیرعامل بیمه آرمان و معاون مدیرعامل بیمه معلم حضور داشته وبه ایراد سخنرانی پرداختند که درذیل می خوانید.

رییس کل بیمه مرکزی در نخستین هم اندیشی چالش های صنعت بیمه در حوزه رسانه، توسعه پایدار اقتصاد کشور را در گرو نقش آفرینی  هر چه بیشتر رسانه ها دانست.

همتی در این نشست با اعلام این مطلب گفت:   پایین بودن سطح اعتماد اجتماعی نسبت به هم یکی از عوامل مهم در توسعه کشور است که رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی صحیح و حرفه ای اعتماد را به جامعه برگردانند و سرمایه اجتماعی را تقویت کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی در این مراسم از نقش پر رنگ رسانه ها در توسعه صنعت بیمه تقدیر کرد و گفت: با همکاری خوب رسانه های فعال در حوزه بیمه، صنعت بیمه در ۶ ماهه اول سال  در تولید حق بیمه رشد خوبی داشته که رشد ۲۰ درصدی بیمه های آتش سوزی، ۲۳ درصدی بیمه بدنه اتومبیل و رشد ۳۵ درصدی بیمه های عمر از نمونه های عینی آن است.

وی افزود: هدف صنعت بیمه ایجاد آرامش ، امنیت و کمک به رفاه مردم در هنگام حوادث است و هرچه در این حوزه بیشتر اطلاع رسانی شود، تعداد افرادی که از مزایای بیمه استفاده می کنند در جامعه افزایش می یابد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اهمیت مدیریت ریسک در کشور گفت: باید با تقویت مدیریت ریسک از پرداخت خسارت های بیهوده و متعاقبا هدر رفتن سوخت ملی جلوگیری کنیم.

" علیرضا ابراهیم پور" مدیرعامل بیمه ملت در این مراسم گفت : صنعت بیمه نیازمند خروج از صنعتی بودن  است و مقابله با تکنولوژی در این صنعت جایزنیست .

وی درخصوص چالش های اصلی صنعت بیمه افزود : اولین چالش صنعت بیمه، ضعف فرهنگ بیمه ای است . متاسفانه در این حوزه در خصوص موضوع فرهنگ سازی صحبت می شود ، اما اطلاعات کافی در این زمینه وجود ندارد   .در کشور ، فقط بیمه اتوموبیل ودرمان درمیان مردم شناخته شده است. البته با همکاری رسانه ها بیمه های زندگی نیز تا حدودی جایگاه خود را درمیان مردم بدست آورده اند .

مدیرعامل بیمه ملت با بیان اینکه عده ای معتقدند بیمه یک کالای تجملی است، ادامه داد :متاسفانه به غیر ازبیمه اتوموبیل ودرمان سایر بیمه نامه ها جایگاه خود را دربین مردم پیدا نکرده اند وبه آن ها به عنوان یک کالای لوکس که باید در اختیارطبقه مرفع جامعه باشد ، نگاه می شود.

 وی با اشاره به نقش رسانه ها در خصوص آگاهی بخشی مردم نسبت به صنعت بیمه خاطرنشان کرد :متاسفانه درصنعت بیمه با چالش هایی مانند تخلفات شرکت های بیمه ، نگاه سنتی به صنعت بیمه وایرادات برخی آیین نامه ها که نیازمند اصلاح هستند ، روبه رو هستیم که رسانه ها در این خصوص با اطلاع رسانی مناسب می توانند کمک زیادی به این صنعت کنند.

ابراهیم پور ادامه داد : در کشور رسانه ها به دو بخش حرفه ای و اخلاقی ورسانه غیراخلاقی تقسیم می شوند . باید در بخش رسانه ها دانش فنی خبرنگاران را افزایش داد . شرکت های بیمه با برگزاری دوره های بیمه ای به تعامل بیشتر رسانه و صنعت  بیمه کمک کنند. متاسفانه در حال حاضر به دلیل عدم تعادل بین صنعت بیمه ورسانه این ارتباط ضعیف است .

وی با اشاره به اینکه  هدف صنعت بیمه خدمات رسانی به مشتریان  است ، تصریح کرد :  رسانه ها مجزا ازصنعت بیمه نیستند ،اگر غیر از این باشد هردو طرف ضرر خواهند کرد .

 مدیرعامل بیمه ملت درخصوص نقش رسانه ها در فرهنگ سازی یادآور شد : متاسفانه به دلیل نداشتن یک بیمه نامه ممکن است، بنیان یک خانواده متلاشی شود . بنابراین رسانه ها با فرهنگ سازی می توانند به این موضوع کمک کنند وهمچنین شرکت های بیمه نیز باید در فرهنگ سازی تلاش کرده و با ایجاد تعامل صحیح بین شرکت های بیمه ای و رسانه ها معضلات این صنعت حل شود .

 همچنین دراین مراسم" مجید بختیاری" مدیر عامل بیمه دی گفت : صنعت بیمه نیازمند تعمیم  وگسترش فرهنگ بیمه ای است ورسانه ها باید از این حوزه حمایت کنند که با  کمک رسانه ها این صنعت اجتماعی تر خواهد شد .

"هادی اویار حسین" مدیرعامل بیمه پارسیان نیز دراین مراسم افزود : متاسفانه صنعت بیمه در ایران دچار  عقب ماندگی است وباید با کمک رسانه ها  برای آشنایی  مردم با صنعت بیمه  که مخاطب اصلی این صنعت هستند ،تلاش کنیم .

وی با اشاره به فرهنگ سازی بیمه ازسنین  کودکی افزود : فرهنگ سازی بیمه از سنین کودکی و ایجاد نشریاتی دراین خصوص کمک بسیاری به صنعت بیمه می کند . باشروع فرهنگ سازی از سنین پایین تر به مردم نشان می دهیم که بیمه فقط شخص ثالث نیست .

"مینا صدیق نوحی "قائم مقام مدیرعامل  بیمه آرمان نیز در خصوص نقش رسانه در فرهنگ سازی صنعت بیمه تصریح کرد : رسانه ها با جریان سازی درست  نقش به سزایی درفرهنگ سازی صنعت  بیمه دارند و باید مردم را با جنبه های مثبت بیمه آشنا کرده و امیدواریم چالش های صنعت بیمه با برگزاری این چنین نشست هایی برطرف شود .

"یونس مظلومی" مدیرعامل بیمه تعاون گفت : هر فردی برروی زمین یک رسانه است و حوزه رسانه در صنعت بیمه مظلوم واقع شده است . مدیران این صنعت باید ریسک ها را مدیریت کنند و هرگونه اقدامی را که برای پیشرفت صنعت بیمه انجام می دهند به مردم اطلاع رسانی کنند.

وی افزود:  به عنوان مثال ؛ زمانی که بنده در بیمه رازی حضور داشتم خسارتی را پرداختیم که  با تهیه یک تیزر تبلیغاتی در صدا وسیما مورد استقبال عموم مردم قرارگرفت .

مظلومی در خصوص انتظارات  صنعت بیمه از رسانه ها ، افزود : رسانه  ها باید به جای نقد نادرست ، شاخص های شرکت ها ی بیمه را نقد کنند .

" علی جباری" رییس صندوق تامین خسارت های بدنی در پایان خاطرنشان کرد : در گذشته با وجود چهارشرکت بیمه ای شاهد انحصار در این صنعت بودیم  . اما امروز شاهد حضور چندین شرکت بیمه ای هستیم و خوشبختانه خبرنگاران به صورت حرفه ای   به امر بیمه می پردازند و دراین مدت نیز از صندوق تامین خسارت بدنی حمایت های زیادی شده است  که جای تقدیر دارد . ضعف فرهنگ بیمه به درون خود شرکت های بیمه باز می گردد و منجر به عدم پیشرفت شرکت ها ی بیمه شده است . 

لازم به ذکر است  در پایان این مراسم توسط رییس کل بیمه مرکزی از سایت جدید بیمه مرکزی وکانال اینستا گرا م بیمه مرکزی رونمایی شد.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.