برگزاری همایش مدیریت ریسک و بیمه، الزامات و چالش‌ها و راهکارها

11-29-2017 10:49:48
آیین- رئیس پژوهشکده بیمه با بیان اینکه همایش بیمه و توسعه امسال با عنوان مدیریت ریسک و بیمه، الزامات و چالش‌ها و راهکارها برگزار می شود، گفت: این همایش امسال خاصِ صنعت بیمه نیست، بلکه ما می‌خواهیم صحبت های تمام بیمه گذارانمان درباره ریسک حوزه شان را بشنویم.

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین ، امیر صفری در نشست خبری که برای بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه برگزار شد گفت: حوادث فاجعه آمیز طبیعی، ریسک‌های طبیعی است و از طرفی ریسک‌های انسانی اهمیت بسیاری برای ما دارد و جزو چالش‌های روز هستند. ما می‌خواهیم در همایش امسال درباره مدیریت ریسک بحث و بررسی‌هایی انجام دهیم و پنل‌هایی در این زمینه داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی که آیا در این همایش مهمان خارجی هم حضور دارد، اظهار کرد: امسال شورای سیاست‌گذاری تصمیم گرفته‌اند که همایش بیمه و توسعه ملی باشد، برای همین مهمان خارجی در این همایش داریم.

صفری با اشاره به حوادث رخ داده در ایران طی یک سال گذشته گفت: ایران از لحاظ طبیعی کشوری حادثه‌خیز است و در نتیجه حوادث فاجعه بار انسانی گاهی در کشور ما به وقوع می پیوندد.

وی ادامه داد: حوادث پتروشیمی بوعلی، تصادف قطار در محور سمنان - دامغان و زلزله اخیر از حوادثی بودند که در کشور رخ دادند  که یکی از چالش‌های روز جامعه ما هستند، در نتیجه ضرورت دارد ما به حوزه ریسک و کنترل بپردازیم.

رییس پژوهشکده بیمه افزود:  ما با توجه به ضرورت حوزه مدیریت ریسک همایش را با عنوان مدیریت ریسک برگزار می کنیم و می خواهیم روش‌های پیشگیری و آمادگی در برابر ریسک‌ها را در همایش بحث و بررسی کنیم. همچنین می خواهیم بر راهکارهای آموزش همگانی تاکید داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید مشخص کرد که چطور می توان از این ریسک‌ها جلوگیری کرد و برای مدیریت بحران راهکار اندیشید. البته جامعه به اندازه کافی به ریسک ناشی از حوادث واقف نیست و اولویتی برای آن قائل نشده است.

صفری ادامه داد: ما تصور می‌کنیم که در جامعه هنوز به مقدار کافی به بحث مدیریت ریسک توجه نمی‌شود، در نتیجه ما دنبال تبیین منافع اقتصادی و غیر اقتصادی ناشی از آموزش و اهمیت آموزش و تبیین موضوع ریسک هستیم.

او درباره همایش بیمه و توسعه توضیح داد: در سال ۱۳۷۳ این همایش برای اولین بار برگزار شد و امسال نیز بیست و نهمین همایش بیمه و توسعه برگزار می شود؛ شرکت های بیمه و سندیکای بیمه از  همایش حمایت معنوی می کنند.

وی درباره اینکه دستاورد همایش سال قبل چه بود گفت: موضوع آگاه سازی جامعه از ریسک را نمی توان با عدد و رقم بیان کرد، همایش سال گذشته هم دست آوردهای خاص خود را داشته و همین که خبرنگاران به بحث بیمه و مدیریت ریسک می پردازند خود دستاوردی برای ماست.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.