مدیرعامل شرکت رفاه و گردشگری تامین : به دلیل تحریمهای بانکی آماده جذب سرمایه خارجی نیستیم!/ شرکت رجا مشمول ماده 141 است

12-12-2017 12:26:52
غلام حیدر ابراهیم بای سلامی، درباره کاهش ضریب اشغال هتل ها درکشور تصریح کردکه بعد از اظهارات جنجال برانگیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا کشور با کاهش ورودگردشگران بین المللی وضریب اشغال تخت های هتل ها مواجه شده است.

مدیرعامل شرکت رفاه و گردشگری تامین گفت که این هلدینگ و شرکتهای تحت پوشش آن برای سازمان تامین اجتماعی زیان ده نیستند و افزایش دارایی وسود واقعی این شرکتها دهها میلیاردها تومان بوده و زیان دفتری ملاک ارزیابی واقعی این شرکتها در شرایط فعلی نیست و افزود که این امر ناشی از نواقص عدم تکمیل برخی تشریفات اداری و ثبتی بوده که ضرورت دارد سازمان به عنوان کارفرمای اصلی درانجام آن تسریع کند.

غلام حیدر ابراهیم بای سلامی  اذعان داشته که به دلیل عدم قطعیت  انتقال مالکیت شرکتهای تحت پوشش، سود خالص این شرکت ها هم به حساب سهامدار اصلی یعنی تامین اجتماعی  واریز می شود و نه به حساب هلدینگ گردشگری تامین.

‎وی، اضافه کرده که شرکت متبوع او مدیریت و اداره سهام امور شرکت های  تحت پوشش را برعهده داشته است و هنوز مالکیت  شرکت های مورد اشاره به این هلدینگ به صورت قطعی  وثبتی انتقال نیافته است.
‎به گفته ابراهیم بای سلامی، مادامی که سهام شرکت های  تحت پوشش شرکت رفاه وگردشگری تامین به صورت کامل  به این هلدینگ منتقل نشود، سود فعالیت های  این شرکت ها  به حساب سازمان  تامین واریز می شود.
‎وی،خبرداده که سرمایه ثبتی شرکت رفاه وگردشگری تامین  با تصویب طرحی که برای افزایش سرمایه ارایه شده از ۱۵ میلیون تومان به ۱۴۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و افزوده که با این افزایش سرمایه ، بزرگترین هلدینگ گردشگری کشور شکل خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت رفاه وگردشگری تامین(هگتا)، ارزش دفتری دارایی های شرکت های تحت پوشش  هلدینگ متبوع خودرا حدود ۱۴۰۰ میلیاردتومان دانست و گفت که ارزش واقعی دارایی ها درصورت تجدید ارزیابی آنها بیش از ۸ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

ابراهیم بای سلامی به وضعیت شرکت رجاء، شرکت حمل و نقل ریلی تحت پوشش هلدینگ رفاه وگردشگری تامین اشاره کرد و اظهارداشت که به دلیل  عدم ابلاغ افزایش سرمایه در رجاء، این شرکت اکنون مشمول ماده ۱۴۱ است.

وی، عنوان کردکه  دارایی های شرکت حمل و نقل ریلی رجاء  که از دولت به سازمان تامین اجتماعی منتقل شده حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان ارزیابی شده هرچندکه دارایی های آن هنگام انتقال این شرکت به هلدینگ رفاه وگردشگری تامین در چند سال قبل حدود ٧٠٠ میلیارد تومان  فهرست شده.

به گفته ابراهیمبای سلامی،شرکت رجاء دربازسازی و انجام عملیات دارای مشکلات جدی  بود وکسی از این شرکت حمایت نمی کرد اما در حال حاضر با تاسیس وتشکیل مجموعه رجا صنعت خودتبدیل به یک هلدینگ چند کارکردی می شود.

وی، اذعان داشت که شرکت  رجاء دربرخی بخش های جابجایی مسافری بویژه حمل ونقل حومه ای  نرخ ها را با یک سوم قیمت محاسبه می کند وتکالیفی را انجام می دهد که بزودی باید ازآنها نجات یابد.

مدیر عامل (هـگتا) افزوده که  پیش از انجام اقدامات حمایتی  از سه شرکت  تامین کننده واگن همیشه رجاء یعنی  اریکو، پلور سبز و واگن پارس ، آنها همیشه شاکی و حتی تعطیل شده بودند که با اقدامات مدیریتی جدید رجا در راستای بکار گیری واستفاده از توان داخلی از رکود خارج شده اند وبرای ساخت وباز سازی واگن هافعال شده اند.

وی اذعان داشت که  در شرکت رجا بخشی از مشکلات حل شده ودرحال حاضر تا حقوق کارگران پرداخت نشود حقوق مدیران واریز نمی شود.

ابراهیم بای سلامی، به مشکلات موجود درگروه هتل های هما به عنوان دومین شرکت وابسته به هلدینگ رفاه و گردشگری  تامین  اشاره کردو بیان داشت که  ریشه کاهش  ضریب اشغال درهتل های  هما ناشی از سوء مدیریت و نگرش های اشتباه بوده که به  همین دلیل برخی مدیران هما در دوسال گذشته  تغییر کرده اند.

ابراهیم بای سلامی،اذعان داشت که در طرح ۱۰۰ هتل قرار است که  در مقاصد عمده گردشگری ازجمله دراستان های همدان واصفهان  هتل های هما احداث شوند وخبرداد که برای  تامین سرمایه مورد نیاز این هتل ها  بخش وموسسه ای زیر نظر هلدینگ گردشگری رفاه وتامین راه اندازی می شودکه موضوعات بانکی و سرمایه گذاری وتعریف پروژه های مشترک با شرکای  خارجی را دنبال خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت رفاه و گردشگری تامین، تایید کرد طرح ۱۰۰ هتل در دو سال گذشته  مورد استقبال برندهای برتر جهان قرار گرفته و پیشنهادهای سرمایه گذاری بسیاری برای آن پیشنهادشده ولی به دلیل مشکلات بانکی، ساختاری و سازمانی در ایران هنوز آمادگی جذب سرمایه گذار خارجی وجود ندارد.

وی درباره کاهش ضریب اشغال هتل ها در کشور تصریح کرد که بعد از اظهارات جنجال برانگیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا کشور با کاهش ورود گردشگران بین المللی و ضریب اشغال تخت‌های هتلها مواجه شده است.

ابراهیم بای سلامی گفت گروه هتل‌های هما نخستین گروه هتلی در کشور بوده که در راستای اسفاده از بازار سرمایه و شفافیت اطلاعات پذیرش اولیه سازمان بورس را گرفت وادامه داد که هدف از حضور هتلهای هما در بازار بورس تامین سرمایه بیشتر و آسانتر است.

وی درعین حال توضیح داد که هنوز مالیکت هتل های هما به شرکت رفاه و گردشگری تامین منتقل نشده بنابراین این هلدینگ نمی تواند بر روی دارایی های هتل هما قیمت گذاری کند. ابراهیم بای سلامی تایید کرد که بعد از آتش گرفتن سفارت عربستان سعودی در تهران میزان ورود مسافران کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس به ایران افت کرده و صنعت توریسم کشور هم از این رخداد متضرر شد.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.