مدیرکل بیمه سلامت استان مطرح کرد ؛ 800 میلیارد تومان هزینه درمان مردم در سیستان و بلوچستان

12-13-2017 09:09:08
آیین- مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: سالانه در استان 800 میلیارد تومان برای مردم در زمینه درمان هزینه می‌شود.

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین ، محمد صفدری در شورای بیمه سلامت استان بیان کرد: سازمان بیمه سلامت با 90 مرکز دانشگاه علوم پزشکی زابل، زاهدان، ایرانشهر و مراکزی که از سازمان بهزیستی مجوز دارند، قرارداد دارد و پذیرش هیچ بیماری با دفترچه بیمه سلامت همگانی از آبان ماه امسال طبق مصوبه هیئت وزیران در مراکز سرپایی انجام نمی‌شود و باید به بخش دولتی مراجعه کنند.

صفدری افزود: بیمه سلامت همه کسانی را که در حاشیه شهر زاهدان و دیگر شهرهای استان زندگی می‌کنند، تحت پوشش قرار داده و 340 هزار دفترچه بیمه سلامت برای افراد به صورت رایگان صادر شده است‌.

وی با اشاره به این که سالانه در استان 800 میلیارد تومان برای مردم در زمینه درمان هزینه می‌شود، افزود: از طریق بیمه سلامت یک پنجم هزینه‌ها برای درمان بیماری‌ها و مشکلات ناشی از مواد مخدر پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر درمان بیماران معتاد، آموزش‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ناهنجاری‌ها ارائه شده است که برای حاشیه شهرها به ویژه زاهدان باید اقدام‌های ویژه‌‌ از جمله در نظر گرفتن فرمانداری ویژه حاشیه شهر و ایجاد ادارات ویژه در دستور کار باشد، اگر این امر بر اساس یک برنامه ریزی کامل انجام شود، محیط‌ها امن خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان ادامه داد: به منظور رفاه حال بیمه شدگان و با پیگیری‌ها و مجاهدت صورت گرفته تمامی پرداخت‌ها به تیم سلامت به روز است، همچنین به داروخانه‌ها تا پایان خرداد ماه پرداخت صورت گرفته است‌.

وی همچنین تصریح کرد: به تمامی بیمارستان‌های دولتی، مطب‌ها و آزمایشگاه‌ها هزینه دو ماه صورتحساب نیز پرداخت شده که باعث خوشحالی و دلگرمی تمامی پزشکان و پرسنل بیمارستان‌ها و سایر موسسات درمانی طرف قرارداد در بخش خصوصی و دولتی شده است‌.

مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: تا پایان سال جاری کلیه مطالبات بخش خصوصی و دولتی که اسنادشان به موقع تحویل پذیرش اداره کل داده شود، پرداخت می‌شود.

صفدری اظهار کرد: در استان سیستان و بلوچستان بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند، همچنین به منظور رفاه بیمه شدگان بیش از 100 درصد موسسات درمانی دولتی و خصوصی استان با بیمه سلامت قرارداد همکاری دارند.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.