علیپور دبیر سندیکای بیمه گران : حاکمیت شرکتی در بیمه ها

02-07-2018 08:54:04
آیین: "دبیرکل سندیکا طی گفتگویی با رادیو اقتصاد به تبیین موضوع حاکمیت شرکتی و اثرات آن برعملکرد شرکت های بیمه پرداخت."

به گزارش سایت تحلیلی-آیین و به نقل از سندیکا بیمه گران، دبیرکل سندیکا طی گفتگویی  با رادیو اقتصاد به تبیین موضوع حاکمیت شرکتی و اثرات آن برعملکرد شرکت های بیمه  پرداخت.

دبیرکل سندیکا بیمه گران ایران در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد گفت: هر صاحب حقی برای حفاظت و بهره مندی از حق خود باید توان توضیح خواستن داشته باشد.  اشخاصی که در سطح ملی انتخاب می شوند تا مملکت را اداره کنند باید به صاحبان حق پاسخگو باشند.

وی در ادامه ضمن اشاره به ساختار شرکتهای بیمه، قوانین موجود و سازوکارهای پاسخگویی مدیران اجرایی به سهامداران ، اظهارداشت: شرکت های بیمه به الزام باید سهامی عام باشند.در شرکت های سهامی عام هم، مردم عادی سهام خریداری می کنند؛ بدون اینکه با فعالیت شرکت ها آشنایی داشته باشند که در این میان وظیفه دولت و دستگاه های نظارتی بسیار سنگین است.

علیپور با تصریح اینکه دولت موظف به حفاظت از حق و حقوق سهامداران خرد است، اظهارداشت: حاکمیت شرکتی از جمله ابزارهای لازم در این مسیر قلمداد می شود.

وی افزود: در حاکمیت شرکتی سازوکارهای مختلفی به ویژه کمیته های مستقل  از قبیل کمیته ریسک و حسابرسی و غیره  پیش بینی شده است.

دبیرکل سندیکا بیمه گران ایران یادآورشد: حاکمیت شرکتی با فلسفه هدایت و حفظ تعادل در عملکرد سازمان ها با ماهیت اقتصادی به بهبود ساختارها، فرآیندها و سیستم های جاری در هر مجموعه ای منجر می شود.

برنامه «رهیافت» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۲۰ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی نازنین کتابچی و محمدجواد طالبی با هدف تبیین و تحلیل ابعاد مختلف یکی از مهمترین موضوعات روز در حوزه اقتصاد از رادیو اقتصاد  پخش می شود.

 

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.