اهلیت خریدار بلوک اتکایی "امین" تایید نشد/ بلوک 11 درصدی "اتکام" فروش نرفت

03-03-2018 08:57:52
آیین- مصطفی کیائی،مدیر عامل شرکت بیمه اتکایی امین در تماس با خبرنگار بورس «نود اقتصادی»،علت فروش نرفتن سهام شرکت متبوع خود را ناشی ازتایید نشدن اهلیت خریدار این بلوک دانست وتوضیح دادکه زمان اهلیت خریدار این بلوک تمام شده بود.

به گزارش سایت تحلیلی- خبری آیین، با وجود عرضه مجدد بلوک ۱۱.۴۴ درصدی سهام شرکت بیمه اتکایی امین درفرابورس،امروز هیچ مشتری برای خریداین بلوک پا پیش نگذاشت.  پس از ناکامی سازمان خصوصی سازی در فروش بلوک ۱۱.۴۴ درصدی سهام بیمه اتکایی امین در روز چهارشنبه (۱۸ بهمن ماه امسال)، امروز هم این بلوک ۲۸۵ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۸۷۲ سهمی، برای بار دوم در بازار دوم فرابورس عرضه شد اما این بار نیزاین مزایده هیچ  فرجامی در بر نداشت.

مبلغ کل پایه برای واگذاری بلوک ۱۱.۴۴ درصدی سهام بیمه اتکایی امین ۴۰۹ میلیارد و ۵۴۷ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۷۰۴ ریال عنوان شده و این واگذاری به صورت ۳۰ درصد نقد و بقیه اقساط مساوی ۶ ماهه طی ۴ سال با نرخ سود ۱۳ درصد انجام می‌شود.

مصطفی کیائی،مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین در  تماس با خبرنگار بورس «نود اقتصادی»،علت فروش نرفتن سهام شرکت متبوع خود را ناشی از تایید نشدن اهلیت خریدار این بلوک دانست و توضیح داد که زمان اهلیت خریدار این بلوک تمام شده بود.

به گفته وی،خریدار باید هفت روز پیش از برگزاری مزایده وجهی را بابت حضور درمزایده واریز می کرده که این اتفاق رخ نداده است.

کیائی،درعین حال مدعی شد:تنها شرکت بیمه ای  است که از دو سال قبل به دنبال واگذاری سهام شرکت متبوع خود به بخش خصوصی بوده و ادامه داد که ترجیح او واگذاری سهام مذکور به شیوه غیر بلوکی بوده تا مردم عادی نیز بتوانند سهام بیمه اتکایی امین را خریداری کنند.

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.