چرا بزرگترین شرکت بیمه ای همکاری با استارت آپها را متوقف کرد؟ شوک پایان سال برای استارت آپهای بیمه ای/تلاش بی فایده بیمه ها در مقابل جریان استارت آپی

03-11-2018 08:55:48
آیین- به نظر می رسد حالا که بیمه ایران به عنوان بزرگترین شرکت بیمه ای که بیشترین سهم بازار را داراست به دلیل نرخ شکنی این استارت آپها و نقض فوانین فعالیتش را با انها به پایان رسانده،ضربه بزرگی به فعالیت این استارت آپها وارد می شود و شاید بیم ان می رود که سایر شرکتهای بیمه نیز در صورت مشاهده نرخ شکنی و ایجاد التهاب چه بسا راه بیمه ایران در پیش گیرند.

به گزارش سایت تحلیلی- خبری آیین و به نقل از  ریسک نیوز،در پی اعتراض برخی نمایندگان شرکتهای بیمه در خصوص بر هم زدن بازار و نرخ شکنی برخی استارت آپها در نهایت مدیر بیمه های اتومبیل بیمه ایران طی ابلاغیه ای  سه روز به استارت اپهای بیمه ای  فرصت داد تا نسبت به حذف هر گونه نشان و ارم بیمه ایران از درگاه خود اقدام کنند.

فراشیانی ، مدیر بیمه های اتومبیل ، در این ابلاغیه تاکید داشته به دلیل برهم زدن بازار و نقض قوانین مربوط به نرخ گذاری در حوزه بیمه های شخص ثالث و بدنه که عملا موجب ایجاد التهاب در بازار رقابتی شده همکاری با استارت آپهای بیمه ای متوقف می شود.

بر اساس این گزارش ، به نظر می رسد حفره های فعالیت استارت آپهای بیمه ای که پیش ازین نسبت به ان از سوی کارشناسان هشدار داده شد ، بالاخره نمایان گردید .

در حالیکه طبق ماده 9 ایین نامه 83 مصوب شورای عالی بیمه و ایین نامه های اجرائی ماده 18 قانون اجباری بیمه شخص ثالث مصوب شال 95 محدوده نرخ دهی شرکتهای بیمه در حوزه ثالث و بدنه مشخص شده است اما ظاهرا نرخ شکنی سایتهای فروش بیمه ، زمینه اعتراض نمایندگان بیمه ای را ایجاد کرده و سبب برهم خوردن قواعد بازار شده است.

گفتنی است ، عمده فعالیت این استارت آپهای بیمه ای در حوزه ثالث و بدنه خلاصه می شود و به نظر می رسد حالا که بیمه ایران به عنوان بزرگترین شرکت بیمه ای که بیشترین سهم بازار را داراست به دلیل نرخ شکنی این استارت آپها و نقض فوانین فعالیتش را با انها به پایان رسانده،ضربه بزرگی به فعالیت این استارت آپها وارد می شود و شاید بیم ان می رود که سایر شرکتهای بیمه نیز در صورت مشاهده نرخ شکنی و ایجاد التهاب  چه بسا راه بیمه ایران در پیش گیرند.

 پیش ازین برخی حفره ها و باگهای اطلاعاتی موجود در این استارت اپها را در سلسله گزارشاتی مورد بررسی قرار گرفت که مشخص می شود نهاد نظارتی باید روی این استارتاپها کنترل بیشتری داشته باشد.

اوایل امسال بیمه مرکزی در خصوص بازاریابی آنلاین محصولات بیمه ای شرایط بازاریابی محصولات بیمه ای به صورت آنلاین را اعلام کرد و  9 شرط فعالیت بازاریابان آنلاین بیمه ای را اعلام نمود که به زعم کارشناسان این آیین نامه نقاط مبهمی دارد که به اندازه کافی قادر نیست خلل موجود در نحوه فعالیت استارت اپها را پر کند.

تلاش بی فایده بیمه ها در مقابل جریان استارت آپی
اما در مقابل برخی کارشناسان معتفدند ، این تلاش بی فایده است چرا که در نهایت صنعت بیمه نمی تواند در مقابل جریان استارت اپی مقاومت کند حتی ممکن است شرکتهای بیمه دیگر نیز به دنبال بیمه ایران این کار را  انجام دهند ولی تلاش بی فایده است.

به هر روی در راه  صدور الکترونیکی  مشکلاتی وجود دارد که بازار دیر یا زود به دلیل نیاز مشتری مجبور است این مشکلات را حل کند .

بدون شک شرکت های مخالف( اگر بازار قابل توجه در حوزه صدور اینترنتی وجود داشته باشد) بازار خود  را از دست می دهند و از سویی  خیلی ها هم  به سمت رفع موانع برای این نوع فروش ها خواهند رفت

به زعم کارشناسان ، شبکه فروش و یا حتی شرکت های بیمه در حوزه ثالث دیر یا زودبه آخر خط خواهند رسید چرا که وقتی می شود  با دو  دکمه ثالث صادر کرد چه لزومی دارد بیمه گزار ۸ درصد کارمزد و صدور پرداخت کند.

اینها پیش لرزه هایی است که همیشه در راه استارت اپها و محصولات نواورانه وجود داشته است.

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.